40 درصد دانه های روغنی کشور در گلستان فراوری می گردد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران، مختار مهاجر در سومین جلسه شورای اداری استان گلستان که ظهر چهارشنبه با حضور رئیس کل دیوان محاسبات کشور برگزار گردید، اظهار کرد: سرانه آب کشاورزی در گلستان 300 متر مکعب کمتر از میانگین کشور است اما با این شرایط 40 درصد دانه های روغنی کشور شامل 113 هزار تن کلزا، 58 هزار تن سویا و 28 هزار تن پنبه در گلستان فراوری می گردد.

40 درصد دانه های روغنی کشور در گلستان فراوری می گردد

وی با بیان اینکه 82 نوع محصول کشاورزی در گلستان کشت می گردد، اضافه نمود: دو میلیارد و 400 میلیون متر مکعب ظرفیت آب استان است که یک میلیارد و 600 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی استفاده می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاروزی گلستان با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 350 هزار تن گندم در این استان فراوری می گردد، گفت: گلستان مقام دوم کشور در فراوری گندم را در اختیار دارد و این در حالی بوده که بارش باران در سال های اخیر کاهش داشته است.

مهاجر ادامه داد: استان گلستان رتبه دوم فراوری گوشت مرغ کشور را در اختیار دارد و 350 تن از احتیاج روزانه گوشت مرغ بازار تهران توسط گلستان تامین می گردد.

وی یادآور شد: فراوریات کشاورزی استان گلستان در دولت تدبیر و امید 8.5 درصد افزایش داشته و در این مدت یک هزار و 750 میلیارد تومان پروژه های کشاورزی در استان به بهره برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 147

به "40 درصد دانه های روغنی کشور در گلستان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد دانه های روغنی کشور در گلستان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید