215 میلیون دلار کالا از زنجان صادر شده است

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران، ناصر فغفوری ظهر دوشنبه در همایش معرفی و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان با بیان اینکه طی شش ماهه امسال 215 میلیارد دلار کالا از زنجان صادر شده است، ادامه داد: این میزان در سال گذشته 158 میلیون دلار صادر شده که امسال شاهد رشد 36 درصدی در صادرات هستیم.

215 میلیون دلار کالا از زنجان صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در 6 ماه نخست امسال 141 میلیون دلارصادرات از گمرک استان بوده و در مدت زمان مشابه سال گذشته نیز 74 میلیون دلار کالا صادر شده که نسبت به سال گذشته 89 درصد افزایش یافته است.

فغفوری از راه اندازی واحد سنگبری در کنار معدن تراورتن ماهنشان، ایجاد واحد فراوری آهک هیدراته در خدابنده و بهره برداری از معدن زاج کندی در طارم اطلاع داد.

وی اضافه نمود: در مجموع 78 درصد اهداف صادراتی پیش بینی شده در سطح کشور محقق شده و برنامه های صادراتی استان زنجان در نیمه نخست امسال تحقق 114 درصدی داشته و کالاهای استان زنجان ارزش اضافه نموده بالایی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان توضیح داد: حوزه فرش، صنایع دستی و بخش کشاورزی 10 درصد از کل صادرات استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

فغفوری اضافه نمود: در حال حاضر هشت کشور به مقصد صادراتی استان زنجان اضافه شده و تعداد کشورهای مقصد صادراتی استان به 42 کشور رسیده است.

وی ابراز کرد: 100 درصد واردات استان زنجان از مبادی گمرک شامل ماشین آلات و مواد اولیه مورد احتیاج واحدهای فراوریی است و خوشبختانه صادرات فرش استان زنجان طی سال گذشته رشد خوبی داشته و علت این امر توجه به کیفیت مواد اولیه فرش، ایجاد خوشه فرش در توسعه صادرات فرش استان بسیارموثر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرش استان زنجان به کشورهای خلیج فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا و آمریکا صادر می گردد و کیفیت فرش دستباف استان بسیار خوب است.

وی گفت: طی سال 96 برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است و در این میان صادرات فرش زنجان توسعه خوبی خواهد داشت و از سال گذشته خنده به تارو پود فرش استان زنجان نشسته است.

فغفوری تاکید نمود:خوشبختانه طی دولت تدبیر و امید صادرات فرش زنجان رو به رشد است و حمایت لازم را از فرش بافان دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 675

به "215 میلیون دلار کالا از زنجان صادر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "215 میلیون دلار کالا از زنجان صادر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید