کسب و کارهای کوچک پر رونق تر از همواره

به گزارش کشتی کروز، فرصت بهتر با کسب و کارهای کوچکتر

این روزها بیشتر از همواره این کسب و کارهای کوچک هستند که حرف اول را می زنند. صاحبان این کسب و کارها منتظر رشدی 50 درصد به بالا هستند. اما آیا شما علت این خوش بینی را می دانید، پس با خبرنگاران همراه باشید.

کسب و کارهای کوچک پر رونق تر از همواره

در راستا درست حرکت می نمایند

شاید اصلی ترین دلیلی که این شرکت ها را متفاوت می نماید، ذوق و اشتیاق باطنی آنهاست که از انگیزه هایی همانند کسب سود سبقت می گیرید و حتی با وجود ریسک های بالا کارشان را به برترین نحو انجام می دهند. بیشتر کارآفرین های پیروز به انگیزه هایی بیشتر از پول فکر می نمایند. معمولا آن ها به ثروت می رسند چون به کاری که انجام می دهند ایمان دارند. آن ها احساس و ارزش های خود را به پای کارشان می گذارند و پیروز می شوند. پول نتیجه و پاداش کوشش زنده آن هاست، نه انگیزه حرکتشان.

وقتی شما به کار خود عشق می ورزید، این حس در تمامی امور شرکت شما جریان پیدا می نماید. شور و اعتماد شما به کارمندان و مشتریانتان هم منتقل می گردد و باعث می گردد همه از کار کردن با شما لذت ببرند. این امر اعتبار شرکت شما را بالا می برد، یعنی شما را یک گام به پیروزیت نزدیک تر می نماید.

ضمناً اگر شما انگیزه درستی برای افتتاح کسب وکارتان داشته باشید، تصمیم گیری های بهتری می کنید و خستگی ناپذیر می شوید.

ورود به عرصه کسب وکار در سنین جوانی

هنوز پردرآمدترین کارآفرینان در رده سنی 50 تا 60 سال هستند؛ ولی ما شاهد افزایش 84 درصدی افتتاح شرکت در کارآفرینان 30 تا 39 ساله هستیم. مطالعات می گویند مناسب ترین سن افراد برای ورود به تجارت، سنین سی تا چهل سالگی است. چرا؟

کارآفرینان جوان بهتر می توانند ریسک شکست را مدیریت نمایند. آن ها انگیزه و انرژی راه اندازی و اجرای یک کسب وکار را دارند. هرچه شما پیرتر شوید، انرژی و انگیزه شما کمتر می گردد.

هرچه شما جوان تر باشید، قدرت سازگاری شما بالاتر است.

همچنین، آغاز تجارت در سنین جوانی به شما فرصت می دهد که کسب وکارهای مختلفی را امتحان کنید. اگر در یک صنعت یا یک برنامه شکست بخورید، می توانید از شکستتان درس بگیرید و دانش خود را بالا ببرید و کسب وکار بعدی را بهتر اداره کنید.

انتخاب مکان خوب برای شرکت

هنگامی که به راه اندازی یک کسب وکار فکر می کنید، برای انتخاب محل درست باید به این عوامل توجه کنید:

باید به خانواده و دوستانتان نزدیک باشید یا دسترسی راحتی داشته باشید

باید مکانی انتخاب کنید که هزینه های اقتصادیاتی و افتتاح کمتری داشته باشد

باید بتوانید سرمایه اولیه شرکت را در این مکان تأمین کنید

دفتر شرکت شما باید جایی باشد که سرمایه گذاری شما امنیت داشته باشد

باید بتوانید استعدادهای خوبی در آن نواحی پیدا کنید

مجوزهای قانونی برای تأسیس شرکت در این مکان قابل دسترس باشند

برای افتتاح شرکت در هر ناحیه ای، ابتدا باید تحقیقات کاملی انجام دهید تا از مزایا و معایب آن مکان به طور دقیق اطلاع پیدا کنید. بسته به فعالیتی که می خواهید در پیش بگیرید، بعضی نواحی خاص شهری یا صنعتی می توانند مکان مناسب تری برای پیروزیت شرکت شما باشند. تمام کسب وکارهای کوچک پیروز، از امتیاز انتخاب درست مکان شرکت بهره می برند.

انتخاب زمینه کاری درست

39 درصد کسب وکارهایی که تازه افتتاح می شوند به پیروزیت می رسند؛ درحالی که نرخ پیروزیت کسب وکارهایی که از میانه راه خریداری می شوند حدود 57 درصد است.

بعضی از کارآفرینان ترجیح می دهند شرکت خود را از صفر پایه گذاری نمایند؛ درحالی که اگر بخواهید شرکتی را بخرید، احتمالاً گزینه های بیشتری مقابل شما قرار خواهد داشت. درست است که خریداری یک شرکت موجود ممکن است معایب خودش را داشته باشد؛ اما مزایای متعدد آن ها قابل انکار نیست: یک برند شناخته شده، مدل کسب وکار تعیین، مشتری های وفادار و جریان نقدینگی فوری. کافی است شما بر رشد و پیشرفت شرکت متمرکز شوید.

تخصصی شدن

همان طور که شاهدیم، دوره خرده فروشی ها به سر آمده است. هرروز خرده فروشی های بیشتری بسته می شوند و دلیل شکست آن ها این است که می خواهند مشتری ها خودشان کالای مورد احتیاجشان را از بین محصولات پیدا نمایند. وقتی مشتری ها می توانند آیتم های مدنظرشان را با نرخ تعیین به راحتی در اینترنت پیدا نمایند؛ چرا باید زحمت جستجو در خرده فروشی ها را به خود بدهند؟

در حال حاضر کسب وکارهایی به پیروزیت می رسند که تخصص خودشان را به مشتری منتقل می نمایند. مثل شرکت هایی که همراه با ارائه محصولات، طریقه استفاده از آن ها را هم به مشتری یاد می دهند.

کسب وکارهای کوچک، چه از بازاریابی محتوا منتفع شوند و چه آموزش های حضوری داشته باشند، با انتقال اطلاعات و تخصص لازم به مصرف نماینده، جایگاه بهتری نزد مشتریان پیدا می نمایند تا کسب وکارهایی که فقط به فروش خدماتشان اکتفا می نمایند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهند که مشتریان ترجیح می دهند کالاهای مورد احتیاج خود را از فروشندگان تخصصی خریداری نمایند.

استفاده از روش های نو جذب سرمایه

کسب وکارهای کوچک مدرن، بجای استفاده از روش های سنتی و قدیمی جذب سرمایه مثل وام گرفتن از بانک، از کراود-فاندینگ (crowdfunding) استفاده می نمایند؛ یعنی با مطرح کردن ایده خود و منتشر کردن اطلاعات و اخبار مربوط به آن، حمایت اقتصادی افراد جامعه را به دست می آورند. ضمن اینکه استفاده از این روش، اعتبار شرکت را هم بالا می برد.

کلی هبرت، متخصص بازاریابی و جذب سرمایه می گوید شرکت های هوشمند با استفاده از کراودفاندینگ نه تنها سرمایه خود را افزایش می دهند، بلکه باعث می شوند محصولات آن ها اعتبار و معروفیت بیشتری به دست آورند.

پذیرش بخش بندی بازار

رایان لوسک، متخصص و مشاور بازاریابی می گوید بزرگ ترین ترس مدیران در پذیرش بخش بندی بازار این است که فکر می نمایند هر یک از بخش های بازار آن قدر بزرگ نیست که بتواند محصولات آن ها را به طور کامل معرفی کند. ولی بخش بندی بازار برنامه های بازاریابی را اثربخش تر می نماید؛ زیرا مشتریانی که در پی احتیاجهای خاصی هستند به قسمت تخصصی بازاری مراجعه می نمایند که انواع خدمات مربوط به آن احتیاج را ارائه می نماید. در این حالت اگر شما کالای باکیفیتی داشته باشید، مشتریان تضمین شده ای هم خواهید داشت.

بخش بندی بازار به سادگی به وسیله داده های دموگرافیک و منعکس کردن رفتار مردم، علایق آن ها و کانال های ارتباطی ترجیحی آنان، به شما یاری می نماید با رفع کردن احتیاجهای خاص مشتریان، آن ها را به طور ثابت برای خود حفظ کنید.

استقبال از متد استارتاپ ناب

اریک ریس، نویسنده کتاب استارتاپ ناب می گوید هرچه کسب وکارهای کوچک بیشتر از روش استارتاپ ناب (Lean Startup) استفاده نمایند، یعنی قبل از سرمایه گذاری، ایده ها و فرضیات خود را مورد آزمایش و اعتبارسنجی قرار دهند و بازخورد احتاقتصادی را برآورد نمایند، تصمیمات کم هزینه تری می گیرند و کمتر اشتباه می نمایند.

وقتی استارتاپ های کوچک، از کراودفاندینگ، کارمندان دور کار و روش های اجرایی قابل تکرار استفاده نمایند و مجبور نباشند هزینه سنگینی بابت یک دفترداری بزرگ بپردازند، سیستم استارتاپ ناب پیروزیت آن ها را تضمین می نماید.

نسل جوان

استفاده از نیروی کار جوان می تواند یکی از مهم ترین نقاط قوت یک کسب وکار کوچک باشد؛ چراکه جوانان:

شور و انگیزه های خود را به خوبی پیگیری می نمایند

در پی نوآوری هستند

می توانند خود را به سرعت با شرایط سازگار نمایند

می دانند چگونه از نفوذ شبکه های اجتماعی استفاده نمایند

در کشف منابع سرمایه ای جایگزین، ایده های پیروز تری دارند

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2223

به "کسب و کارهای کوچک پر رونق تر از همواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب و کارهای کوچک پر رونق تر از همواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید