کاهش متراژ در معاملات تبدیل به احسن

به گزارش کشتی کروز، تهران (پانا) - معاملات واحدهای مسکونی در سمت تقاضای خانه دومی یا خانه چندمی با تغییراتی نسبت به گذشته همراه شده است.

کاهش متراژ در معاملات تبدیل به احسن

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش دنیای اقتصاد، آنالیز ها و تحقیقات میدانی از تازه ترین شرایط بازار معاملات مسکن در سمت خرید واحدهای مسکونی از سوی خانوارهایی که به قصد تبدیل به احسن مسکن محل سکونت خود وارد بازار شده و اقدام به خرید آپارتمان نموده اند، نشان می دهد در ماه های گذشته متراژ واحدهای مسکونی خریداری شده از سوی این افراد در مقایسه با گذشته تغییر نموده و کاهش یافته است.

در گذشته بخش قابل توجهی از معاملات واحدهای مسکونی مربوط به تقاضای تبدیل به احسن مسکن در بازار واحدهای مسکونی با متراژ بیش از 100 مترمربع انجام می شد و افراد خانه دومی یا خانه چندمی معمولا واحدهای مسکونی با مساحت بیشتر از 110 مترمربع را برای تعویض با ملک خود که مساحتی زیر 100 مترمربع داشت، انتخاب می کردند. هم اکنون اما این الگو در بسیاری از معاملات تغییر نموده است و بسیاری از خانوارهایی که در ماه های گذشته اقدام به تبدیل به احسن آپارتمان خود نموده اند واحدهایی در محدوده 100 مترمربع و حتی کمتر را برای خریداری و تعویض با مسکن خود انتخاب نموده اند. علت این موضوع به افزایش شکاف بین قدرت خرید خانوارها وقیمت مسکن مربوط می گردد که هزینه تبدیل به احسن مسکن را برای خانوارها افزایش داده است.

هرچند هم اکنون فشار جهش قیمت مسکن بر خانه اولی ها بیش از متقاضیان تبدیل به احسن است، اما این گروه از متقاضیان نیز به دلیل افزایش قیمت مسکن برای افزودن هر مترمربع به مساحت واحدهای مسکونی خود، ناچار به تقبل هزینه بیشتری در مقایسه با گذشته هستند. بنابراین این گروه از افراد نیز برای جبران افزایش هزینه تبدیل به احسن مسکن ناچار هستند واحدهای با مساحت کمتر را برای خرید و جابه جایی انتخاب نمایند. یکی دیگر از تغییرات ایجادشده در این گروه از معاملات افزایش عمربنای واحدهای مسکونی است که در معاملات تبدیل به احسن مسکن در مقایسه با این نوع از معاملات خرید آپارتمان در گذشته، هم اکنون به چشم می خورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1642

به "کاهش متراژ در معاملات تبدیل به احسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش متراژ در معاملات تبدیل به احسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید