چگونه می توان در طراحی آموزش، حداکثر توجه دانش آموزان را جلب کرد؟

به گزارش کشتی کروز، تهران (پانا) - معلمان رکن مهم آموزش و پرورش و عامل اصلی انتخاب و انتقال عناصر فرهنگی و دستاوردهای علمی و فنی و تجارب بشری به نسل نوخاسته اند. می توان با ارائه برنامه های مناسب معلمانی شایسته و متبحر تربیت کرد و در امر آموزش و پرورش تحول بنیادی به وجود آورد که تحقق چنین امری نیازمند شناسایی برنامه های مناسب انتقال تجربه های اساتید با تجربه همچنین استفاده از روش های تدریس به روز است.

چگونه می توان در طراحی آموزش، حداکثر توجه دانش آموزان را جلب کرد؟

وبینار چهارم سرآمدشو با موضوع داستان وارسازی پداگوژی با ارائه ابراهیم طلایی دانشیار مطالعات برنامه درسی دانشگاه تربیت مدرس در 16 آذر ماه سال جاری ساعت 17 تا 18:30 برگزار خواهد شد.

دبیر رویداد سرآمدشو پیرامون وبینار چهارم سرآمدشو سخنان خود را اینطور آغاز کرد: به طور جد می توان این ادعا را داشت که نظام آموزشی هر کشور در آینده آن کشور نقش چشم گیری دارد. تربیت دانش، تخصص و مهارتی که افراد یک جامعه در پی آن هستند در گرو نظام آموزشی است.

این آموزش است که بچه ها و نوجوانان و جوانان ما را تربیت می کند و متناسب با قالبی که برایشان در نظر گرفته ، باعث رشد آن ها می شود. اگر نظام آموزشی با اهداف نهایی و نیازهای واقعی یک جامعه تناسب نداشته باشد، نمی تواند نسل جوان را برای رسیدن به اهداف و رفع آن نیازها تربیت کند و در نتیجه، راهی طی نخواهد شد و مقصودی حاصل نخواهد گشت.

همچنین سرآمدشو را جایی برای توانمند کردن معلمان به ویژه معلمان ابتدایی و کادر آموزشی برای ورود به عرصه های نوین آموزشی و هدف از برگزاری وبینارها را دلایل زیر معرفی کرد.

-ساخت شبکه با فعالان و دست اندرکاران نظام آموزشی کشور

-مشاوره و کمک رسانی به افرادی که در حوزه آموزش، استعدادهای برتر دارند

-کمک به افرادی که ایده های خوب دارند تا فعالیت های مؤثر آموزشی و تعلیم و تربیتی داشته باشند

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سرآمدشو برای سرآمدشدن معلمان همواره در تلاش است و این امر همکاری اساتید برجسته و بهره گیری از تجربیات آن ها را می طلبد. ما در سرآمدشو در پی تغییر در آموزش هستیم و برای رسیدن به این هدف ها صبوری و پیگیری لازمه کار ما است.

دبیر رویداد سخنان خود را پیرامون وبینار چهارم اینطور ادامه داد: پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط می شود، که برخی ها از آن به عنوان سبک یادگیری نیز یاد می کنند.

برخی از رویکردها و روش ها برای مجذوب کننده سازی آموزش عبارت اند از: آموزش پروژه محور، مسئله محور، استفاده از حرکت و موسیقی، دست ورزی و کارگاهی، شبیه سازی و داستان وار سازی آموزش. در این وبینار به ابعاد و الزامات و تجربیات داستان وارسازی آموزش می پردازیم.

داستان گویی از زمان های دور یکی از ویژگی های ذاتی بشر بوده است. داستان ها قرن هاست به ما یاد می دهند در این دنیای پر از خشونت، چگونه جان سالم به در ببریم. توانایی گوش کردن به داستان و به خاطر سپردن آن به معنای واقعی کلمه در DNA ماست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2156

به "چگونه می توان در طراحی آموزش، حداکثر توجه دانش آموزان را جلب کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان در طراحی آموزش، حداکثر توجه دانش آموزان را جلب کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید