دانشگاه تهران دارای دانشکده گردشگری با رویکرد بین رشته ای می گردد

به گزارش کشتی کروز، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، دانشگاه تهران دارای دانشکده گردشگری با رویکرد بین رشته ای می گردد.

دانشگاه تهران دارای دانشکده گردشگری با رویکرد بین رشته ای می گردد

دکتر سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جمع فعالین برتر صنعت گردشگری کشور با اشاره به اهمیت گردشگری در پیشرفت کشور گفت: گردشگری از ظرفیت های ویژه ایران است که کمتر در کشور مورد توجه قرار گرفته است. کشورهایی هستند که ظرفیت گردشگری در آنها کمتر از ایران است اما به علت نگرش جامع و استراتژیکی که به این حوزه داشته اند، سهم بالایی از فراوری ناخالص ملی و درآمدهای ارزی شان را درآمدهای حاصل از گردشگری تشکیل می دهد.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه تهران مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی اظهار کرد: هدف اصلی در این رویکرد این است که فعالیت های علمی در دانشگاه متناسب با احتیاجهای جامعه و در راستای مسائل کشور طراحی و ساماندهی گردد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید نمود: در برنامه های تاسیسی و نهادسازی هایی که در دانشگاه تهران در دستور کار داریم و بعلاوه در زمینه گروه های علمی تازهی که در دانشگاه شکل می دهیم، به این توجه داریم که یک رشته علمی چقدر مورد احتیاج جامعه و کشور است.

وی از ایجاد دانشکده گردشگری با رویکرد میان رشته ای در دانشگاه تهران به عنوان یکی از اقدامات تاسیسی در دوره تازه مدیریت دانشگاه نام برد و گفت: ایجاد دانشکده گردشگری به تصویب هیأت امنای دانشگاه تهران رسیده و ساختمانی نیز برای آن در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران درنظر گرفته شده است.

در ادامه دکتر داوود حومینیان شریف آبادی، مسئول راه اندازی دانشکده گردشگری دانشگاه تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه گردشگری احتیاجمند زیرساخت های مورد احتیاج، تبلیغات مناسب و آموزش دانش روز است، گفت: تاکید رئیس دانشگاه تهران تربیت نیروی کارآفرین در زمینه گردشگری است.

مسئول راه اندازی دانشکده گردشگری دانشگاه تهران از ایجاد رشته ها و گرایش های تازه بین رشته ای در این دانشکده اطلاع داد و اظهار کرد: برای ارتقای حوزه گردشگری و حل مسائل این حوزه، دست احتیاج به سوی صنعت دراز می کنیم و برای تربیت نیروهای متخصص و با مهارت به این صنعت یاری خواهیم کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2216

به "دانشگاه تهران دارای دانشکده گردشگری با رویکرد بین رشته ای می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشگاه تهران دارای دانشکده گردشگری با رویکرد بین رشته ای می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تهران دارای دانشکده گردشگری با رویکرد بین رشته ای می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید