چطور یک آژانس مسافرتی خوب انتخاب کنیم؟

به گزارش کشتی کروز، با اینکه سرویس ها یا موتورهای رزرو آنلاین این روزها کار خرید بلیت هواپیما یا رزرو اتاق در هتل مورد نظرتان را راحت تر نموده است اما آژانس های مسافرتی خدمات و مهارت هایی دارند که یک موتور جست وجو ندارد.

چطور یک آژانس مسافرتی خوب انتخاب کنیم؟

وقتی شما رزرو آنلاین انجام می دهید، موتور یا وب سایت رزرو فقط اطلاعاتی را که وارد می کنید را می داند. این سرویس ها در واقع نمی دانند که چه چیزهایی برای شما و خانواده تان اهمیت دارد. این موتورها نمی دانند که شما 60 ساله هستید و هنوز هم دوست دارید تا نیمه شب در رستوران ها و امکان تفریحی بگردید یا اصلاً آیا دوست دارید بچه ها دور و اطرافتان باشند یا نه. آژانس های مسافرتی قیمت ها و پیشنهادات خاصی دارند که برای عموم قابل دسترسی نیست.

در اینجا شما را با پرسش هایی آشنا می کنیم که به شما در انتخاب آژانس مسافرتی خوب، مناسب و مطابق با نیازهایتان یاری می نماید.

آیا شما تا به حال به مقصدی که می خواهم بروم سفر نموده اید؟

چه به اصفهان و شیراز بخواهید بروید یا به پاریس و پرتوریکو، از نماینده آژانس مسافرتی مورد نظر خود بپرسید که آیا تا به حال یا همین اواخر به آنجا سفر نموده است یا خیر. با اینکه کتاب های راهنما و وب سایت های زیادی هستند که جزییات مقصد مورد نظر را به شما اطلاع می دهند اما هرگز این اطلاعات مانند حضور خود فرد در آنجا مفید نخواهد بود. سمینارهای آموزش های آنلاین یا کتابچه های راهنما که بیشتر جنبه رپرتاژ آگهی دارند و تبلیغاتی و سفارشی هستند محتوای کاملاً متفاوتی با تجربه شخصی دارند.

زمان پاسخگویی شما چه وقت است؟

اگر چندین روز است که در انتظار پاسخ سؤالی هستید که به وسیله ایمیل ارسال نموده اید، حتماً حسابی کلافه و عصبانی شده اید. بهتر است از آژانس های مسافرتی بپرسید که زمان پاسخگویی آنها کی است و چه مدت باید برای گرفتن پاسخ های خود منتظر بمانید. بعضی آژانس ها نیمه وقت هستند و فقط عصرها و غروب ها کار می نمایند. ساعت کاری بعضی هم مانند مدارس هستند اما یک سری از آژانس ها هم به صورت تمام وقت کار می نمایند. بسیار کار هوشمندانه ای است که برنامه خود را مطابق با برنامه هایی که آژانس مسافرتی دارد هماهنگ کنید.

شما چه خدماتی ارائه می دهید؟

هر کدام از آژانس های مسافرتی خدمات خاص و متنوعی را ارائه می دهند. بعضی فقط بلیت هتل و هواپیما رزرو می نمایند و شما را با جزییات دیگر تنها می گذارند. بنابراین، اگر انتظار رزرو شام یا سرویس های حمل و نقل اختصاصی را دارید، از آژانس مسافرتی بپرسید که آیا چنین خدماتی را ارائه می دهد یا نه. یک آژانس مسافرتی خوب آژانسی است که همه جزییات و چیزهایی که شما می خواهید و انتظار دارید را بتواند در اختیارتان قرار دهد. به شما پیشنهاد می کنیم برنامه سفر خود را بر طبق برنامه آژانس مسافرتی هماهنگ کنید که انتخاب روزها و غذاها به عهده خودشان است.

آیا مجوز یا اعتبارنامه رسمی دارید؟

از آژانس مسافرتی در خصوص آموزش ها یا تأییدیه هایی که کسب نموده است سؤال کنید تا خیالتان بابت مهارت و کارکشته بودن آژانس در ارائه خدمات به مسافران راحت گردد. حتی می توانید از آژانس مسافرتی بپرسید که آیا در سمینارهای اخیر شرکت نموده است یا نه. در این حالت، می توانید به روز بودن آژانس از اخبار و رخدادهایی که در صنعت گردشگری در جریان است را بسنجید.

انتظار چه هزینه هایی را باید داشته باشم؟

بعضی از آژانس ها بابت مشاوره هایی که به شما می دهند هزینه طلب می نمایند؛ این هزینه یا قیمت ثابتی دارد یا به صورت ساعتی محاسبه می گردد. بعضی دیگر از آژانس ها نیز از خطوط هوایی یا هتلی که رزرو می نمایند حق کمیسیون می گیرند. در خصوص همه هزینه ها، شامل هزینه رزرو یا کنسل کردن یا هر هزینه دیگر، حتماً سؤال بپرسید. بعضی از آژانس ها قسمت های سربه فلک کشیده ای دارند و بعضی دیگر تا زمانی که با آنها قرارداد نبندید حاضر به ارائه هیچ گونه خدمات یا مشاوره ای نیستند.

البته، این فقط شما نیستید که از آژانس مسافرتی سؤال می پرسید. آژانس هم برای تأمین و برآورده کردن نیازهای شما سؤالاتی از شما خواهد پرسید تا برای سفر شما برنامه ریزی بهتر داشته باشد و هر آنچه می خواهید و انتظار دارید را در اختیارتان قرار دهد. از سرویس های حمل و نقل، محل اقامت یا غذا گرفته یا تسهیلات گردشگری دیگری که مد نظرتان است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2306

به "چطور یک آژانس مسافرتی خوب انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک آژانس مسافرتی خوب انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید