چشم انداز روشن توسعه گردشگری گرگان با حضور گردشگران چینی، برگزاری اردوهای مشترک بسکتبال گرگان و گوانجو

به گزارش کشتی کروز، سرکنسولگر ایران در گوانجو به ظرفیت بالای گردشگری گرگان اشاره نمود و گفت: توسعه گردشگری یکی از اولویت های این خواهرخواندگی خواهد بود و با توجه به ظرفیت های گردشگری گرگان، چشم انداز روشن برای توسعه گردشگری در این شهر با حضور گردشگران چینی دیده می گردد.

چشم انداز روشن توسعه گردشگری گرگان با حضور گردشگران چینی، برگزاری اردوهای مشترک بسکتبال گرگان و گوانجو

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

به گزارش خبرنگاران از گرگان به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری گرگان، خلیل شیرغلامی در دیدار با شهردار و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و بازدید از ظرفیت های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی شهر گرگان اظهار کرد: به مردم استان گلستان و شهر گرگان به خاطر داشتن شهردار و اعضای شورای اسلامی علاقه مند به تعامل های بین المللی تبریک می گویم.

وی در مورد عقد پیمان خواهرهواندگی گرگان و گوانجو، ادامه داد: گوانجو سومین شهر بزرگ چین با 15 میلیون نفر جمعیت است که مرکز اصلی تجارت در چین محسوب می گردد و یک شهر عظیم با ظرفیت های بالای مالی، تجاری و فرهنگی است.

سرکنسولگر ایران در گوانجو اعلام کرد: این پیمان خواهرخواندگی یک ظرفیت بزرگ و چهارچوب چند بعدی است که می تواند توسعه همکاری های بین دو شهر به ویژه در مباحث مالی و سرمایه گذاری برای گرگان رقم بزند.

شیرغلامی گفت: راستا به خوبی شروع شده و در کوشش هستیم که پروژه هایی را در حوزه های مالی، فرهنگی و دانشگاهی بین دو شهر اجرایی کنیم.

وی اضافه نمود: اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت های عظیمی که شهر گوانجو دارد و به عنوان محور اصلی تجارت و اقتصاد در چین محسوب می گردد و در حوزه فناوری های نوین جز شهرهای با پتانسیل بالا است، می تواند به توسعه شهر گرگان و ایجاد چهره بین المللی تر از این شهر یاری کند.

سرکنسولگر ایران در گوانجو توضیح داد: با یاری شهردار گرگان و شورای شهر در نظر داریم چند پروژه را در ابعاد سرمایه گذاری و فرهنگی و تعامل دانشگاهی را در گام اول اجرایی کنیم و سعی می کنیم این پروژه های اجرایی گردد و این ظرفیت وجود دارد که سرمایه گذاران چینی برای پروژه های مهم گرگان وارد شده و پروژه های قابل توجهی را اجرا نمایند.

سرکنسولگر ایران در گوانجو گفت: گوانجو با 32 شهر مهم دنیا در پنج قاره خواهرخوانده است و با 100 شهر پیمان دوستی دارد و پیمان خواهرخواندگی با گرگان که با علاقه بسیار زیاد مسوولان شهری گوانجو و حضور شهردار این شهر به امضا رسید به طور قطع نتایج بسیار خوبی را برای گرگان خواهد داشت.

شیرغلامی با اشاره به ظرفیت های گردشگری گرگان گفت: چین مبدا گردشگری بسیاری از شهرهای دنیا است و سال گذشته 120 میلیون گردشگر چینی از کشورهای دیگر دیدن کردند و در استان گواندو که گوانجو مرکز آن است سال گذشته 20 میلیون گردشگر این شهر از کشورهای دیگر دیدن کردند.

وی اضافه نمود: با توجه به ظرفیت های گرگان در حوزه گردشگری، به طور حتم موضوع گردشگری در این خواهرخواندگی یکی از اولویت ها خواهد بود و کوشش خواهیم کرد به طور ویژه همکاری گردشگری را بین این دو شهر توسعه دهیم.

شیرغلامی با اشاره به ظرفیت بسکتبال شهرداری گرگان و علاقه مردم چین به رشته ورزشی بسکتبال، بیان نمود: کوشش خواهیم کرد ارتباط خوبی را بین تیم های بسکتبال گوانجو و گرگان برقرار کنیم و با برگزاری مسابقات محبت آمیز سطح همکاری های ورزشی را توسعه دهیم.

وی در سرانجام بیان نمود: می توانیم با شروع این حرکت، موضوع همکاری ورزشی را به سایر رشته های ورزشی تعمیم دهیم.

گفتنی است، در این دیدار غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز حضور داشت که ضمن اعلام آمادگی در مورد حمایت ها و پیگیری های لازم در مورد اجرای مطلوب و سریع مفاد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین گرگان و گوانجو، این تفاهمنامه را زمینه ای برای گستری روابط بین استان گلستان و استان گواندو چین دانست.

گفتنی است سرکنسولگر ایران در گوانجو چین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، شهردار گرگان و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان از پروژه احیا بافت تاریخی گرگان، ظرفیت های گردشگری، تفریحی و اجتماعی شهر گرگان بازدید کردند.

83004/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 391

به "چشم انداز روشن توسعه گردشگری گرگان با حضور گردشگران چینی، برگزاری اردوهای مشترک بسکتبال گرگان و گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز روشن توسعه گردشگری گرگان با حضور گردشگران چینی، برگزاری اردوهای مشترک بسکتبال گرگان و گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید