وندالیسم پادگانی در پی اجبار سربازی

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب روان شناسی دیوارنویسی سربازان به قلم نبی الله کهن به وسیله نشر ایران سبز منتشر شده است.

وندالیسم پادگانی در پی اجبار سربازی

وندالیسم و میل به تخریب عمومی انواع مختلفی دارد که پر از مولفه های مثبت و منفی است؛ اما یکی از شاخص ترین اتفاقات در این حوزه گرافیتی است. گرافیتی یک هنر ساده دیواری است که مفهوم و پیچیدگی های فراوانی را با خود حمل می نماید. وقتی قدم به پادگان های ایران می گذاریم با وسعت عظیمی از دیوارنویسی سربازان بر روی تمامی دیوار و سقف و کف پادگان روبرو می شویم. این دیوارنویسی ها ریشه در عقاید و تفکرات این افراد دارد که باید به عمق آن پی برد.

در این کتاب دکتر نبی الله کهن به ریشه یابی و روانشناسی دیوارنویسی سربازان می پردازد، او که در سال 1380 به استخدام نیروز ارتش در دانشکده افسری امام علی عایدی در سال 1396 دکتری خود را در گرایش مدیریت بازرگانی کسب کرد ولی در کنار تحصیل به علت علاقه زیاد به مطالعه و پیگیری کتب روانشناسی نیز می پرداخت.

نبی الله کهن در مقدمه این کتاب نوشته است:

چیزی به ازای چیزی. وقتی نهاد نظامی، سرباز را به اجبار اجاره می نماید باید چیزهای دیگری را ناگزیر به او اجاره دهد. در اینجا موضوع اجاره، همه وسایل در دسترس سربازان است. دیوارها از جمله مکان هایی است که سربازان آن را اجاره می نمایند.

یک کلمه آشنا اگر بیش از میزان تکرار گردد محتمل است کم کم ناآشنا به نظر آید از زمان آغاز خدمت اجباری به میزان ای دیوارنویسی در پادگان های نظامی شیوع داشته که برای کارکنان پایور به یک موضوع عادی و در عین حال ناآشنا تبدیل شده است. این موضوع آنقدر تکرار شده که از چشم بسیاری از نظامیان افتاده و دیگر به آن توجهی نمی گردد، علیرغم اینکه موضوع بسیار مهم و درخور توجهی است.

کتاب روان شناسی دیوارنویسی سربازان به قلم نبی الله کهن در 250 صفحه به قیمت هفتاد هزار تومان به وسیله نشر ایران سبز چاپ و منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2460

به "وندالیسم پادگانی در پی اجبار سربازی" امتیاز دهید

4 کاربر به "وندالیسم پادگانی در پی اجبار سربازی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وندالیسم پادگانی در پی اجبار سربازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید