وصول جریمه 32 میلیاردی شرکت پتروشیمی

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از وصول جریمه 32 میلیارد ریالی شرکت تولیدکننده محصولات پتروشیمی خبر داد و گفت: اتهام این شرکت گرانفروشی بوده است.

وصول جریمه 32 میلیاردی شرکت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محمدعلی اسفنانی اضافه کرد: شرکت دیگری هم به اتهام قاچاق فرآورده های نفتی به هشت میلیارد ریال جریمه محکوم شد که این جریمه هم وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز 27 فقره پرونده های مرتبط با قاچاق به این اداره کل ارجاع شده است، گفت: ارزش این پرونده ها سه هزار و 141 میلیارد و 443 میلیون ریال بوده که عمده این پرونده ها، پرونده هایی مهم و ملی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با اشاره به این که عمده این پرونده ها به سبب قاچاق پارچه، لوازم خانگی، دستگاه های استحصال ارز دیجیتال و روغن بوده است، ابراز امیدواری کرد: هرچه سریعتر این پرونده ها منجر به صدور حکم شود.

اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا همچنان مرغ با قیمت مصوب 24 هزار و 900 تومان در شهر عرضه نمی شود و با قیمت های بالای 30 هزار تومان روبرو ایم اضافه کرد: ما زنجیره نابسامانی به ویژه در استان تهران در بحث تامین و توزیع مرغ داریم.

وی اضافه کرد: کل مرغ تولیدی در استان تهران 4 درصد نیاز استان را تامین می کند و قطعا باید بقیه نیاز تهران از استان های مجاور تامین شود، اما چون بیشتر مرغ های ورودی به تهران از استان های مجاور است به جهت مسافرپذیر بودن این استان ها ما فقط شاهدیم که مازاد نیازشان را به تهران ارسال می کنند در نتیجه ما با کمبود عرضه روبرو ایم که در پی آن شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: البته جلسات متعددی در وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص تشکیل شده است که امیدواریم نوسان قیمت در آینده نزدیک برطرف شود.

اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا علت نوسان قیمت مرغ کمبود جوجه ریزی هم می تواند باشد؟ اضافه کرد: کمبود جوجه یک روزه هم جزو این عوامل اعلام شده بود، اما با تصمیمی که در قرارگاه مربوطه گرفته شد این مشکل برطرف شده است.

وی همچنین در خصوص علت نوسان قیمت شکر هم گفت: عمده شکر های موجود در بازار وارداتی است و ما در گمرکات جنوب شاهد ناهماهنگی در بحث ترخیص و توزیع هستیم و اگر سامانه های جامع انبار ها و تجارت به درستی نظارت و رصد می شدند کاربرانی که ضرورت دارد تحت نظارت این سامانه باشند بیش از این رصد می شدند تا از این طریق بتوان با تخلفات احتمالی برخورد کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران اضافه کرد: تا زمانی که این سامانه ها به درستی عمل نکنند، برخورد با تخلفات کارآمدی ندارد و شاید شاهد تکرار تخلف هم باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی و جایگزین شدن ارز نیمایی چقدر در افزایش قیمت شکر تاثیر داشته است؟ گفت: قطعا افزایش قیمت در این شرایط طبیعی است، اما ما هم اکنون با اشکالی بزرگ در بحث عرضه روبرو ایم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1924

به "وصول جریمه 32 میلیاردی شرکت پتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وصول جریمه 32 میلیاردی شرکت پتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید