نوشیدن چای درلیوان کاغذی یا لیوان سرامیکی؟

به گزارش کشتی کروز، یک نوشیدنی محبوب درفصول سرد سال، می تواند طعم و میزان علاقه مندی متفاوت درذهن افراد زمانی که درلیوان های مختلف سرو می گردد ایجاد کند.

نوشیدن چای درلیوان کاغذی یا لیوان سرامیکی؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش های خود دریافته اند نوشیدن چای در لیوان های سرامیکی طعمی بهتر نسبت به لیوان های کاغذی یک بارمصرف خواهد داشت.

کارشناسان با تمرکز روی داوطلبان دریافته اند زمانی که آن ها نوشیدنی خود را در لیوان های سنگین و با وزن زیاد می نوشند، احساس کیفیت بهتری را درک می نمایند.

روان شناسان اعتقاد دارند افراد از نوشیدن چای درلیوان های سرامیکی و زیبا به نسبت لیوان های کاغذی و ارزان قیمت حسی بهتری به دست می آورند.

تمایل به زیبایی به طور طبیعی در مغز انسان نهادینه است، از این رو مغز ناخودآگاه میزان کیفیت اجسام مختلف را شناسایی می نماید، به همین دلیل زمانی که درلیوان های سرامیکی چای یا قهوه می نوشد احساسی بهتر به او دست می دهد.

به طور کلی درفصل های سرد سال افراد به نوشیدن چای و نوشیدنی های گرم مانند قهوه متمایل می شوند و ترجیح می دهند که از لیوان های سنگین استفاده نمایند.

پژوهش درباره اثرگذاری روانی وزن و ظاهر لیوان درعلاقه مندی و لذت افراد از نوشیدن نوشیدنی های مختلف از طریق دانشمندان دانشکده روانشناسی دانشگاه آکسفورد صورت گرفته است.

درجریان این پژوهش دانشمندان داوطلبان را به دو گروه تقسیم کردند؛ گروه اول چای را درلیوان کاغذی و گروه دوم چای را در لیوان کاغذی که به طور مخفیانه به وزن آن حدود 30 گرم افزوده شده بود، نوشیدند.

آنگاه از داوطلبان درباره طعم و مزه چای پرسش شد؛ آن دسته از داوطلبان که چای را درلیوان کاغذی سنگین وزن نوشیده بودند از طعم و کیفیت چای بیشتر رضایت داشتند.

کارشناسان منشا این رفتار را در ساختار مغز انسان می دانند که به طور کلی وزن بالا را نشان کیفیت برتر می داند. اما با این وجود پژوهش های دانشمندان نشان داده است لیوان کاغذی چای یا قهوه را زمانی بیشتر گرم نگه می دارد و به دلیل وجود منافذ ریز دربدنه لیوان های کاغذی و ارتباط نوشیدنی با هوای خارج، مزه آن بهتراست.

اما به طور کلی افراد نوشیدن چای یا قهوه را درلیوان های شیشه ای یا سرامیکی به کاغذی ترجیح می دهند که علتی ذهنی و روان شناختی دارد.

منبع:Dailymail

علاقه ذهن انسان به نوشیدن چای درلیوان های سرامیکی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 208

به "نوشیدن چای درلیوان کاغذی یا لیوان سرامیکی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن چای درلیوان کاغذی یا لیوان سرامیکی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید