نسبت سبزی قورمه سبزی رستورانی با ترفندهای سرآشپزان

به گزارش کشتی کروز، محبوبیتی که خورشت قورمه سبزی بین ما ایرانی ها دارد، نیازمند هیچ توضیحی نیست! به ندرت پیش می آید کسی این خورشت لذیذ و اصیل را دوست نداشته باشد. محبوبیت این غذا آنقدر زیاد است که به صورت طنز معیاری برای آشپزی بلد بودن بین ما ایرانی ها است؛ فکر می کنم برای تان پیش آمده که کسی از شما بپرسد آشپزیتان خوب است؟ و بلافاصله سوال کند، بلدی قرمه سبزی بپزی؟ اگر تا به حال جواب شما به این سوال نه بوده است دیگر نگران نباشید، این بار قصد داریم نسبت و ترکیب سبزی قورمه سبزی و نکات پخت همراه با عطر و بویی که کل فضای خانه را بگیرد، به شما آموزش دهیم تا پاسخی قاطع برای آن سوال داشته باشید.

نسبت سبزی قورمه سبزی رستورانی با ترفندهای سرآشپزان

نسبت سبزی قورمه سبزی چیست؟

مواد لازم
تره700 گرم
جعفری200 گرم
گشنیز + شوید + شنبلیلهروی هم رفته 100 گرم

نکات مهم

  • اگر سبزی ریز خرد گردد، خورش بهتر جا می افتد؛ در غیر اینصورت خورشت هر چقدر هم که بجوشد جا نمی افتد.
  • بهتر است از سبزی تازه بهره ببرید، اما اگر می خواهید سبزی خورشت سبزی را در فریزر نگهداری کنید، بهتر است که آن را سرخ نشده در فریزر بگذارید و هنگام پخت سرخ کنید تا سالم تر و خوش رنگ تر گردد.
  • در برخی از نواحی شمال کشور، سبزی های محلی خود را نیز به قورمه سبزی اضافه می نمایند: برای مثال سبزی قورمه سبزی شمالی شامل سیر و چوچاق و خالواش هم می باشد؛ یا سبزی قورمه سبزی خوزستانی شامل اسفناج، شوید و برگ سیر نیز می باشد. (البته پایه همان ترکیبی است که گفتیم و این سبزی ها به مقدار خیلی کم در سبزی ها مخلوط می شوند.)

فوت و فن های پخت قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده چیست؟

  1. سبزی را از ابتدا در روغن نریزید؛ اول اجازه دهید آب آن کاملا جمع گردد و بعد روغن اضافه کنید.
  2. همین اول کار هم باید بگوییم، قورمه سبزی مقداری چرب است و سعی نکنید برای مهمانی ها این خورشت را کم روغن در نظر بگیرید!
  3. سبزی ها را در زمان زیاااااد و با شعله کممممم به خوبی سرخ کنید تا تیره رنگ شوند (البته منظور این نیست که آن را بسوزانید و خورشت را تلخ کنید!)
  4. در هنگام تفت دادن، در آخر کار، یک قاشق مرباخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید تا خورشت لعاب بگیرد.
  5. اما تیر آخر! یک تکه نان باگت خشک شده یا 2 قاشق پودر آن را به خورشت اضافه کنید و دیگر بابت جا افتادن خورشت نگران نباشید! (این تکنیک رستورانی است و هیچ مزه اضافه ای را هم ایجاد نمی کند؛ حتما امتحان کنید!)

سخن آخر

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و حتما این دستورات را در پیش بگیرید و ما را از نتیجه کار آگاه کنید. شما می توانید ترکیب سبزی سبزی پلو را نیز در خبرنگاران بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1792

به "نسبت سبزی قورمه سبزی رستورانی با ترفندهای سرآشپزان" امتیاز دهید

12 کاربر به "نسبت سبزی قورمه سبزی رستورانی با ترفندهای سرآشپزان" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسبت سبزی قورمه سبزی رستورانی با ترفندهای سرآشپزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید