نحوه استفاده از غلتک فومی برای از بین بردن سلولیت

به گزارش کشتی کروز، وجود چاله روی گونه ها یا کمر زیبا است، اما چاله های حاصل از سلولیت در پاها یا بازوها ظاهر ناخوشایندی دارند.

نحوه استفاده از غلتک فومی برای از بین بردن سلولیت

باشگاه های ورزشی مجهز به استخر و سونا و مراکز درمانی روش هایی برای از بین بردن سلولیت ارائه می دهند که هزینه هنگفتی می طلبند. با این حال روش های مقرون به صرفه قیمت و طبیعی نیز وجود دارند که به همان مقدار مؤثر هستند. یک روش ساده و قدرتمند استفاده از فشار ملایم و وزن بدن خود شخص برای رهاسازی بافت همبند بدن است. غلتک های فومی نیز همین کار را انجام می دهند.

سلولیت از کجا می آید؟

Diagram showing normal skin tissue and skin tissue with cellulite

بافت همبند بدن شبیه یک لایه نازک پلاستیکی است که سطح تمام ماهیچه ها را پوشانده است. مشکل زمانی پیش می آید که بافت همبند بدن خشک، مسدود یا ضعیف می گردد. چربی زیر پوست قادر است فشار ایجاد نموده و به صورت گودی زشت سلولیت بر روی پوست ظاهر گردد.

سلولیت ممکن است در اثر عدم تعادل هورمونی، مسائل غدد لنفاوی یا شرایط جدی تر پزشکی ایجاد گردد. عوامل متعددی نوار پیوندی را ضعیف می نمایند، عواملی همانند کمبود آب در بدن، شرایط نادرست بدن، عدم حرکت، گردش خون ضعیف و اثرات گرانش و پیری. خبر خوب این است که با به کارگیری بعضی روش های ساده در خانه می توانید با سلولیت مبارزه کنید.

رهایی از سلولیت به صورت طبیعی

تأمین آب مورداحتیاج بدن و برخورداری از یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی، پوستتان را تغذیه و به دفع سموم بدن یاری می نماید. اگر استرس دارید یا کسل هستید، با چند حرکت نرمشی و تمرینات آهسته و پی درپی در یک فضای کوچک آغاز کنید.

در کل، ورزش منظم می تواند به افزایش گردش خون و انرژی یاری کند. شما می توانید برای انجام این حرکات ورزشی از یک غلتک فومی یاری بگیرید.

چگونه یک غلتک فومی سلولیت را کاهش می دهد؟

برنامه 21 روزه کار با غلتک فومی تنها به روزی 10 الی 15 دقیقه کار احتیاج دارد. در ادامه به بعضی از حرکات مؤثر برای کاهش سلولیت اشاره شده است:

1- غلتاندن با پشت ران

روی زمین بنشیند و غلتک را در زیر پا یا پشت زانو خود قرار دهید. دستان خود را پشت سرتان روی زمین قرار داده و با انگشتان به عقب بروید و قفسه سینه را باز کنید. دست خود را روی زمین فشار دهید و باسن خود را بلند کنید.

از ستون فقرات خود بهره ببرید تا خودتان را روی غلتک به سمت جلو بکشانید. سپس به عقب برگردید تا غلتک به ناحیه نشیمنگاه برگردد. این حرکت را بین 8 تا 10 بار تکرار کنید.

2- غلتاندن با جلوی ران

با شکم روی زمین دراز بکشید، آرنج ها را زیر شانه ها، کف دست ها را روی زمین قرار دهید. پاهای خود را صاف نگه دارید، غلتک را بالای زانوی خود قرار دهید. از ستون فقرات خود یاری بگیرید تا خودتان را بالا نگه دارید.

کف دستتان را روی زمین بگذارید و زانویتان را خم کنید. با استفاده از بازو و ستون فقرات غلتک را از بالای ران به سمت بالاتنه بغلتانید و سپس دوباره به جای قبل برگردانید. این حرکت را بین 8 تا 10 مرتبه تکرار کنید.

3- عدد 4

بر روی زمین بنشینید، بازوی چپ خود را به پشتتان برده و کف دستتان را برای ثبات بیشتر بر روی زمین قرار دهید. مچ پای راست خود را بر روی زانوی چپ خود قرار دهید تا شکل عدد 4 انگلیسی را بگیرید.

وزن خود را به آهستگی روی سمت راست باسن خود قرار دهید و بچرخید تا باسنتان چند اینچ بلند گردد. سپس، به صورت دایره وار بچرخید تا جریان خون افزایش یابد. این حرکت را در جهت دیگر نیز انجام دهید.

4- گردش معکوس باسن

روی زمین با زانوهای خمیده دراز بکشید. پاهایتان را به عرض باسن از هم فاصله دهید. باسنتان را از روی زمین بلند کنید و غلتک را به زیر باسن بکشید.

زانوهایتان را بلند کنید به طوری که بالای باسن در هوا معلق باشند. زانوها را به سمت راست و بعد به سمت چپ بچرخانید. گردش زانوها به چپ و راست را برای هر طرف 8 مرتبه تکرار کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2304

به "نحوه استفاده از غلتک فومی برای از بین بردن سلولیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه استفاده از غلتک فومی برای از بین بردن سلولیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید