نتایج آزمایش میکروبی و شیمیایی آب صندل آّباد اعلام شد

به گزارش کشتی کروز، در پی اعلام مسمومیت تعدادی از اهالی روستای صندل آباد و احتمال آلودگی آب شرب و خوراکی های استفاده گردیده منطقه شمال شرق صندل آباد نتایج آزمایشات میکروبی و شیمیایی اعلام شد.

نتایج آزمایش میکروبی و شیمیایی آب صندل آّباد اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر بازخانه، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد با بیان اینکه نمونه آزمایشات میکروبی و شیمیایی آب منبع روستا در 28 مرداد سال جاری منفی اعلام گردیده است، اظهار کرد: آزمایشات ویروسی و آنالیز سموم آب نیز در حال اجرا است اما نمونه آزمایش گردیده میکروبی و شیمیایی همان روز مشکلی نداشته و سایر خوراکی های مصرفی نیز نظیر نان نانوایی، سس مجلس عروسی و... نیز مورد آنالیز نهاده شد و احتیاج به آنالیز بیشتر دارد.

وی گفت: نتیجه دقیق کشف عامل بیماری به دانشکده بهداشت و معاونت پژوهشی واگذار شد و در زمان کوتاه نمی توان نتیجه شفاف عامل بیماری را خاطرنشان کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 50 بیمار در بیمارستان های امام رضا(بخش اطفال)، امام حسن(بزرگسالان) و تامین اجتماعی بجنورد بستری هستند، اضافه کرد: در پی اعلام مسمومیت اکیپ های سلامت در روستا مستقر شدند و 50 نفر تحت درمان هستند حال عمومی مساعدی دارند و هیچ یک از بیماران مسمومیت نگران کننده ای نداشتند.

وی اضافه کرد: مرکز جامع سلامت روستایی صندل آباد نیز 40 بیمار را سرپایی مداوا کرد، 5 پزشک عمومی مستقر در محل بودند، در ابتدای روز 28 مرداد ماه یک متخصص عفونی مسئولیت، کنترل، راهنمایی بیماران و غربالگری را بر عهده گرفت و رئیس دانشگاه به عنوان متخصص اطفال در محل حضور داشت.

به گفته دکتر بازخانه هم اکنون نیز یک پزشک عمومی برای کنترل سلامت مادران باردار در مرکز حضور دارد ضمن اینکه تیم های سلامت روان و بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها نیز همزمان در محل حضور داشته و ارائه خدمت داشتند.

وی اضافه کرد: تیم های سلامت روان طی مصاحبه با مردم التهاب روانی به وجود آمده را تحت کنترل خود در آوردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 113

به "نتایج آزمایش میکروبی و شیمیایی آب صندل آّباد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج آزمایش میکروبی و شیمیایی آب صندل آّباد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید