می باخ بدلی ایرانی همه را گیج کرد

به گزارش کشتی کروز، در فقدان اطلاعات دقیق از محصولات تجملی صنعت خودرو، صفحات پرمخاطب اینستاگرامی هر نوع اطلاعات غلط را به خورد مخاطبان می دهند. نمونه اخیر این کار هم در غالب کردن یک مرسدس بنز اس کلاس مدل 2015 به جای لیموزین می باخ است که جنجالی در شبکه های اجتماعی راه انداخته و اغلب مخاطبان را به اشتباه واداشته است اما اگر برای تان جالب است، این خودرو آن چیزی که می کند نیست. درواقع این خودروها نه نسخه می باخ مرسدس بنز کلاس اس که مدل های قدیمی و به روز رسانی شده اس500 هستند که به کیت ظاهری می باخ مجهز شده اند.

می باخ بدلی ایرانی همه را گیج کرد

خودروهایی که با تغییر چراغ های جلو، عقب، سپرها، رینگ ها و بعضی قطعات تزئینی شباهت بسیاری به نسخه های 2019 می باخ پیدا می نمایند. بد نیست بدانید این کار با کمتر از 100 میلیون تومان اجرا شده و خطر ضربه زدن به اصالت اتومبیل واقعا جدی است. کاری که بعضا با هدف افزودن بر جلای خودرو انجام می گیرد اما ممکن است به دلیل انجام غیرحرفه ای کار، سیستم های امنیتی و ایمنی خودرو پیشرفته ای نظیر مرسدس بنز را از کار بیندازد. اینجا با آنالیز دقیق نسخه 2019 می باخ، به سراغ گاف هایی می رویم که گاراژهای نه چندان حرفه ای ایرانی در پروژه فراوری می باخ بدلی مرتکب شده اند. از این طریق می توانیم می باخ جدید را از مدل قدیمی و ساده بنز اس کلاس تشخیص دهیم.

می باخ 2019 و مشخصاتش

نسخه های 2019 و جدید می باخ تنها در دو نمونه S560 و S680 فراوری می شوند که البته دومی تنها در چین با این نام عرضه می گردد و کد دنیای آن S600 است. مدل اول که دارای بهترین پیشرانه هشت سیلندر دنیا است، بهایی معادل 168 هزار دلار را به خریداران تحمیل می نماید. نسخه پایه می باخ 2019 که با قوای محرک و تجهیزات فنی مناسبی عرضه می گردد به غیر از پیشرانه توربو و چهار لیتری به قدرت 470 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر، لیست کاملی از امکانات را هم به سرنشینان ارائه می نماید.

سیستم دو دیفرانسیل هوشمند فورماتیک، سیستم یاری راننده به همراه کابینی مملو از چرم، چوب، کروم در کنار یک مجموعه صوتی گران قیمت همگی از جمله امکانات این لیموزین آلمانی هستند. با آن سطح عجیب از فراوری قدرت، می باخ یکی از کم مصرف ترین خودروهای این رده از بازار است. میانگین مصرف سوخت این خودرو 8.5 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود که با 10 درصد کاهش نسبت به نمونه قبلی، عنوان کم مصرف ترین پیشرانه هشت سیلندر دنیا را به خود اختصاص می دهد.

مدل دومی که بهایی نزدیک به هزار دلار دارد، اوج شکوه و زیبایی با سرعت و عملکرد است. این خودرو که با پیشرانه 12 سیلندر توئین توربو با حجم شش لیتر به بازار ارائه شده 530 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور داشته و ظرف 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو که بسته به تجهیزات سفارشی کابین بین 429 تا 445 هزار دلار قیمت دارد، در رقابت با رولزرویس سیلورگاست و بنتلی مولسان شرایط فروش بهتری دارد.

چرا می باخ ایرانی بدلی است؟

ویدئویی که از این خودرو سیاه رنگ منتشر شده نشان می دهد کد نصب شده روی بدنه S550 است. این یعنی خودرو مذکور نه سری می باخ که از انواع معمولی اس کلاس بوده و قیمتی به مراتب کمتر از نسخه می باخ دارد. در عین حال مدل های می باخ حدود 35 سانتی متر کشیده تر از مدل اس کلاس هستند که همین عامل باعث تغییر فرم در عقب و لچکی و پنجره کناری می گردد. چیزی که ممکن است ابتدا مهم نباشد اما در واقع راز اصلی تفاوت نسخه های معمولی و می باخ بوده و در اولین نگاه قابل تشخیص است. در ضمن این جلوپنجره که به نسخه تیونینگ شده توسط برابوس مجهز شده، نسبتی با سپرهای طرح می باخ ندارد. گافی که ابدا قابل قبول نیست و شرایطی شترگاوپلنگ را برای این مرسدس بنز مشکی و گران قیمت ایجاد نموده است.

ماجرا چیست؟

اما بلاگ خبرنگاران از این بنز سیاه رنگ که پلاک هم ندارد و عکس های محدودی از آن منتشر شده، اطلاعات جالبی به دست آورده است. گویا این خودرو در یکی از گاراژهای آماتور داخلی به این شکل درآمده و در اصل یک نسخه کارنموده از بنز S500 مدل 2015 است. خودرویی که به طور عادی بهایی نزدیک به چهار میلیارد تومان داشته ولی با این تغییرات افزایش بهای قابل توجهی را تجربه نموده است. موردی که در فقره لندکروزرهای قدیمی هم تجربه شده و زمینه سردرگمی خریداران این خودروها را فراهم نموده است. لندکروزرهای وطنی که همگی از انواع 2009 تا 2012 به نسخه های 2018 تغییر شکل پیدا می نمایند، مشکلاتی نظیر اصالت بدنه و سلامت فنی شان زیر سوال است و این بین کسی هم نیست که به شکل قانونی به شرایط آنها رسیدگی کند.

منبع: دیوار
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 781

به "می باخ بدلی ایرانی همه را گیج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می باخ بدلی ایرانی همه را گیج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید