معلم آمریکایی برنده جایزه یک میلیون دلاری جهانی معلم شد

به گزارش کشتی کروز، جایزه یک میلیون دلاری معلم به یک معلم آمریکایی جاماییکایی الاصل رسید.

معلم آمریکایی برنده جایزه یک میلیون دلاری جهانی معلم شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، بنیاد وارکی روز چهارشنبه اظهار داشت کیشیا تورپ (Keishia Thorpe) معلم دبیرستان مریلند آمریکا برنده جایزه جهانی یک میلیون دلاری جهانی معلم شد.

این بنیاد گفت کیشیا تورپ که در دبیرستانی در شهر پرنس جرج تدریس می نماید، از بین بیش از 8 هزار نامزد در سراسر جهان انتخاب شد. تورپ گفت که از این بنیاد سپاسگزار است که معلمان را در کانون توجه قرار داده و داستان های آن ها را بازگو می نماید.

تورپ طی مراسمی که به صورت آنلاین پخش شد، گفت: آموزش و پرورش یک حق انسانی است و همه بچه ها باید حق دسترسی به آن را داشته باشند.

تورپ برنامه درسی انگلیسی کلاس دوازدهم را دوباره طراحی کرد تا آن را از نظر فرهنگی برای دانش آموزانش که نسل اول آمریکایی، مهاجر یا پناهنده هستند، مرتبط کند. به گفته بنیاد وارکی، تورپ بعلاوه به دانش آموزان در درخواست کالج و بورسیه یاری می نماید.

فرماندار مریلند به پاس زحمات تورپ در تأثیرگذاری بر سیاست های عادلانه آموزشی به او مدال اعطا کرد. تورپ بعلاوه به عنوان برترین تغییر دهنده زندگی سال انتخاب شد.

لازم به ذکر است پیشتر اعلام شده بود ثریا مطهرنیا، معلم فداکار ایرانی نیز در لیست 10 نامزد نهایی دریافت این جایزه قرار گرفته است. مطهرنیا که از شانس های دریافت این جایزه جهانی بود، دانش آموخته آموزش ابتدایی، مدیریت دولتی، مدیریت برنامه ریزی، علوم سیاسی و روابط بین الملل است.

مطهرنیا ساکن کردستان و معلم روستا حسن تیمور است و 26سال سابقه خدمت در روستا های محروم کردستان را در کارنامه خود دارد.

لازم به ذکر است جایزه 1 میلیون دلاری بنیاد وارکی هر ساله به برترین معلم جهان اهدا می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2076

به "معلم آمریکایی برنده جایزه یک میلیون دلاری جهانی معلم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم آمریکایی برنده جایزه یک میلیون دلاری جهانی معلم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید