فعال کردن سلول های لوزالمعده برای فراوری انسولین ممکن شد

به گزارش کشتی کروز، دیابت یا مرض قند یکی از مسائل مهم دنیای امروز است که برای غلبه بر آن به تزریق انسولین احتیاج است. اما محققان راهی برای فراوری انسولین در درون بدن این بیماران یافته اند.

فعال کردن سلول های لوزالمعده برای فراوری انسولین ممکن شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان آمریکایی به روش جدیدی دست یافته اند که در قالب آن می توان سلول های لوزالمعده را با تاباندن نور برای فراوری انسولین در داخل بدن فعال کرد.

بر مبنای آزمایش های اجرا شده بر روی موش ها توسط گروهی از پژوهشگران، سلول هایی در درون بدن آنها کاشته شد که با تاباندن نور آبی بر روی آنها فراوری انسولین را شروع کردند. از این طریق امکان تنظیم سطح شکر در خون موجودات فراهم می آید.

برای تنظیم شرایط افراد مبتلا به دیابت لازم است که سطح شکر خون آنها به طور دائم به وسیله تزریق انسولین کنترل گردد و اگر یک روش درونی برای تزریق انسولین به خون ابداع گردد، نیازی به مداخله و تزریق آمپول و غیره وجود ندارد.

محققان می گویند در بدن انسان سلول های لوزالمعده قادر به فراوری انسولین به میزان لازم و به طور اتوماتیک هستند. برای بهبود عملکرد سلول های لوزالمعده در این زمینه می توان سلول های خاصی را در آنها کاشت که آنزیمی را به نام photoactivatable adenylate cyclase (PAC) برای تسهیل این فرایند ترشح می نمایند. این آنزیم نیز با تاباندن نور آبی فعال می گردد و در نهایت مولکولی به نام cyclic adenosine monophosphate (cAMP) فراوری می گردد که برای ترشح انسولین لازم است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 718

به "فعال کردن سلول های لوزالمعده برای فراوری انسولین ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال کردن سلول های لوزالمعده برای فراوری انسولین ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید