فرهنگ غنی ایران و ایتالیا زمینه گسترش روابط دو کشور می گردد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران، فرانچسکو مورانیو دوشنبه شب در نشست مشترک مالی -گردشگری با فرماندار مرکز استان اظهار کرد: از حضور خود در ایران و شهر ساری از صمیم قلب خوشحالم و مهمان نوازی و اخلاقی که وجود دارد احساس می کنم خانه خودم هستم و حتی از خانه خودم هم بهتر.

فرهنگ غنی ایران و ایتالیا زمینه گسترش روابط دو کشور می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وی اضافه نمود: ایران و ایتالیا دارای سابقه خوبی در روابط ها هستند ولی در طی چند سال اخیر ارتباطات بین این دو کشور کاهش یافت و فاصله ها کم شد که واقعی نبود.

شهردار مونته سیلوانو ایتالیا، بابیان اینکه در طی دو سال اخیر روابط بین ایران و ایتالیا از سر گرفته شد، ابراز امیدواری کرد: از فرصتی که فراهم شده است برای جبران فاصله گذشته استفاده و تعاملات را بیشتر کنیم.

مورانیو، فرهنگ و اشتراکات تاریخی ایران و ایتالیا را مورداشاره قرارداد و گفت: فرهنگی غنی و تاریخ متمدن ایران و ایتالیا زمینه را برای گسترش تعاملات و روابط تجاری فراهم خواهد نمود.

ساری شهر زنده ای است

وی، با اشاره به اینکه درگذشته خبرهای ناسالم علیه ایران می شنیدم که واقعی نبود، بیان داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر این اخبار ناسالم کم شده است و ما هم می خواهیم خبرها و اتفاقات خوب ایران را منعکس کنیم.

شهردار مونته سیلوانو ایتالیا، اظهار کرد: هیئت هایی از ایران به ایتالیا آمدند و در طی نشست هایی که پس ازآن با صنعتگران کشورمان داشتیم آن ها نیز در برقراری ارتباط بیشتر در حوزه تجاری - صنعتی اعلام آمادگی کردند.

مورانیو، اضافه نمود: وظیفه من این بود هرچه زودتر پیغام و اطلاعات را برای برقراری ارتباطات بیشتر به کشورم ببرم و تا دو ماه آینده نیز هیئت عالی رتبه برای ادامه مراحل کاری به ایران و ساری خواهند آمد زیرا در طی بازدیدهای میدانی که از قسمت های مختلف شهر ساری داشتم متوجه شدم ساری شهر زنده ای است.

وی یادآور شد: باید به شهردار ساری تبریک بگویم که شهری روبه رشد دارد و پروژه های در حال اقدامی که در این شهر دیدم نشان از موقعیت بسیار خوب توریستی و گردشگری این شهر در آینده ای نزدیک دارد.

وی، در خاتمه سخنان خود خطاب به فرماندار و شهردار ساری، گفت: با یاری شما مردم ساری و مونته سیلوانو روزی خاطره انگیز خواهند داشت چون کارهای ما عملیاتی است و این دیدار استارت خوبی برای آغاز کارهای بزرگ تر در آینده خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، در خاتمه این نشست صمیمی، تفاهم نامه آنالیز و ارزیابی موقعیت مالی، فرهنگی و گردشگری بین شهرداری ساری و مونته سیلوانو ایتالیا امضاء شد و شهردار مونته سیلوانو سنبل شهر سیلوانو را به شهردار، رییس شورای شهر و فرماندار ساری اهدا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 570

به "فرهنگ غنی ایران و ایتالیا زمینه گسترش روابط دو کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ غنی ایران و ایتالیا زمینه گسترش روابط دو کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید