علی باباجان: اقتصاد ترکیه را 30 روزه سامان می دهم

به گزارش کشتی کروز، وزیر پیشین اقتصاد ترکیه که بدنبال تاسیس حزبی جدید است با اشاره به مسائل مالی کشور گفت: با ساخت و ساز نمی توان مسائل را حل کرد. ظرف 30 روز پس از پیروزی در انتخابات شرایط مالی را سامان خواهیم داد.

علی باباجان: اقتصاد ترکیه را 30 روزه سامان می دهم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه بهمن 99 در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی باباجان از موسسان سابق حزب عدالت و توسعه ترکیه که مدتی پیش به طور رسمی از این حزب استعفا داده و به دنبال تاسیس حزبی جدید است در گفت وگویی با تی 24 درباره زمان تاسیس این حزب و اهداف آن گفت: از زمانیکه فکر می کردیم طولانی تر شد و تا سال 2020 به طول خواهد انجامید. نام آن را نیز ملت انتخاب خواهد نمود.

وی درباره اینکه آیا وی رهبر حزب جدیدالتاسیس خواهد بود یا نه نیز گفت: جزو جریان اصلی خواهیم بود. یک کادر رهبری خواهیم بود زیرا ترکیه به حزب تک رهبری دیگر نیاز ندارد. ترکیه به دموکراسی حداکثری و مشارکتی نیاز دارد.

وزیر پیشین اقتصاد ترکیه در پاسخ به این سوال که چرا به سیاست بازگشته است نیز گفت: وقتی به شرایط کشور نگاه می کنم در دل خون گریه می کنم. این شرایط برای کشور مایه شرمساری است و ما این را به حق نمی دانیم. اینکه بگوییم فقط 50+1 هموطنان من هستند درست نیست و کشور اداره نمی گردد.

باباجان با بیان اینکه این سیستم نه در داخل و نه در خارج برای کشور صلح بدست نیاورد، اضافه نمود: این سیستم کار نمی کند. از پارلمانی قدرتمند حمایت می کنیم.

وی درباره شرایط مالی نیز گفت: بسیار هشدار داده بودیم و همانی شد که گفتیم. نرخ بیکاری در جوانان به 26 درصد رسیده است که یک رقم تاریخی به شمار می رود. 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیکار هستند و این بسیار بسیار بد است. با ساخت و ساز نمی توان مسائل را حل کرد. ظرف 30 روز پس از پیروزی در انتخابات شرایط مالی را درست خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 840

به "علی باباجان: اقتصاد ترکیه را 30 روزه سامان می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی باباجان: اقتصاد ترکیه را 30 روزه سامان می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید