عربستان، درخواست برای لغو ممنوع السفری لجین الهذلول

به گزارش کشتی کروز، خواهر فعال برجسته سعودی از مقامات سعودی خواست تا حکم ممنوع السفر بودن خانواده زندانیان سابق را لغو نمایند.

عربستان، درخواست برای لغو ممنوع السفری لجین الهذلول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، لینا الهذلول خواهر لجین الهذلول فعال برجسته سعودی از مقامات سعودی خواست تا ممنوع السفر بودن خانواده زندانیان و سایرین را لغو نمایند.

این درخواست به دنبال اعلامیه مقامات سعودی مبنی بر از سرگیری سفرهای بین المللی شهروندان سعودی به خارج از عربستان ، در 17 مه است.

لینا در توییتر خود نوشت: آیا مقامات سعودی به خانواده من و همه افرادی که از سفر غیرقانونی ممنوع شده اند نیز اجازه سفر می دهند؟

وی در ادامه از مقامات سعودی خواست تا ممنوعیت سفر را که به گفته وی غیرقانونی بود، برای خانواده های بازداشت شدگان سابق لغو نمایند.

مقامات سعودی لجین الهذلول را پس از گذراندن 1001 روز در زندان در 10 فوریه آزاد کردند. وی برای مدت پنج سال ممنوع السفر شده و خانواده اش نیز از سال 2018 ممنوع السفر هستند و راهی برای شکایت علیه این مساله وجود ندارد.

پیش از این یکشنبه وزارت کشور عربستان سعودی خاطرنشان کرد که به شهروندان خود که واکسن کرونا دریافت نموده اند اجازه می دهد تا به خارج از کشور سفر نمایند.

فعالان می گویند هزاران عربستانی ممنوع السفر هستند که دولت این اقدام را برای در تنگنا قرار دادن مخالفان انجام می دهد وهمچنین ممنوع السفر کردن فعالان ابزار مقامات ریاض برای کنترل و فشار بر آن هاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1811

به "عربستان، درخواست برای لغو ممنوع السفری لجین الهذلول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، درخواست برای لغو ممنوع السفری لجین الهذلول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید