کاروانسرای چمشک لرستان ثبت جهانی شد

به گزارش کشتی کروز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر گشته، کاروانسرای چمشک لرستان ثبت جهانی شد.

کاروانسرای چمشک لرستان ثبت جهانی شد

مجتبی رومانی اظهار کرد: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض عربستان، کاروانسراهای ایران به عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در لیست جهانی یونسکو تأیید و به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: کاروانسرای چمشک یک بنای تاریخی مربوط به دوران صفویان و زمامداری شاه عباس اول بوده که در 90 کیلومتری شهرستان پلدختر واقع در جنوب لرستان است که در مسیر شاهراه شاپور خواست به خوزستان جهت گردشگران و زواری که در قدیم به عتبات عالیات مشرف میشدند، واقع شده است و دومین منزل از خرم آباد به خوزستان است.

رومانی ادامه داد: این کاروانسرا تنها کاراونسرای ایران است که سه حیاط دارد و از کاروانسراهای کوهستانی کشور به شمار می رود و این اثر در 23 شهریور 1382 با شماره 9992 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل و کارکنان پر کوشش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان توضیح داد: کاروانسرای چمشک بعد از مسیر راه آهن شمال و جنوب ایران دومین اثری است که در لرستان ثبت جهانی می گردد و امیدواریم که آبشار بیشه و دره تاریخی خرم آباد هم ثبت جهانی گردد که با کوششهای استاندار، مدیر کل و کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان دور از دسترس نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2482

به "کاروانسرای چمشک لرستان ثبت جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای چمشک لرستان ثبت جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید