شیوه نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

به گزارش کشتی کروز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای شیوه نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

شیوه نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه شیوه نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به معاونان، رؤسای مراکز و مدیران سازمان مرکزی و رؤسای استان ها، واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

این شیوه نامه که با توجه به ماموریت تعریف شده در سند اسلامی شدن دانشگاه ها مبنی بر انتشار علم و فناوری در خدمت احتیاج های جامعه و در راستای اهمیت نشر کتب علمی و بازنگری شیوه نامه انتشار کتاب تدوین شده است، اهدافی از جمله پاسخگویی به احتیاج های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه و کشور، توسعه کیفی و کمی فعالیت های نشر دانشگاه، گسترش مرز های دانش و علوم کاربردی و کار آمد مبتنی برنشر مسئله محور، یاری به فراوری و نشر علم به منظور ارتقای سطح فرهنگ و دانش علمی، استفاده بهینه از منابع اقتصادی پژوهشی دانشگاه و اجتناب از نشر بدون تقاضا و یا بدون کاربست و... را دنبال می نماید.

ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای مرکزی انتشارات و اسناد علمی دانشگاه، ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای انتشارات در معاونت های موضوعی، ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای انتشارات استان ها و... ازجمله موضوعات مطرح شده در این شیوه نامه است.

در این شیوه نامه به موارد مربوط به شرایط عمومی و تعهدات صاحب اثر، محتوای کتاب و مسئولیت های مترتب بر آن، موارد مربوط به اخذ مجوز های لازم از جمله دریافت پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ شابک (شماره استاندارد بین المللی کتاب) و فیپا (فهرست نویسی پیش از انتشار کتاب)، موارد مربوط به چاپ کتاب ازجمله شمارگان انتشارکتاب چاپی (کاغذی)، تجدید چاپ، انصراف ناشر و یا ناشران قبلی از چاپ کتاب، موارد مربوط به تأسیس فروشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و شرکت در نمایشگاه کتاب، جایزۀ انتشار کتاب توسط ناشران بین المللی و کتاب های برگزیده در جشنواره های معتبر ملی و بین المللی کتاب، انتخاب کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی و... به تفصیل اشاره شده است.

هزینۀ تصنیف، تالیف، ترجمه، تصحیح، گردآوری، نقد و ... به وسیله بستن قرارداد میان ناشر و صاحب اثر، حق الزحمه داوری کتاب ها، هزینه های آماده سازی، نشر و انتشارکتاب، حق الزحمه حضور در جلسات و... با نظر مراجع تصمیم گیری از محل بودجه پژوهشی و طبق جداول قیدشده در این شیوه نامه، قابل پرداخت است.

گفتنی است، متن کامل شیوه نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1235

به "شیوه نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید