سند راهبردی توسعه گردشگری ابلاغ شد

به گزارش کشتی کروز، پایگاه اطلاع رسانی دولت از ابلاغ سند راهبردی توسعه گردشگری به وسیله معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ذی ربط اطلاع داد.

سند راهبردی توسعه گردشگری ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در روز دوشنبه، هفدهم شهریور ماه 99، سند راهبردی توسعه گردشگری را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ذی ربط ابلاغ کرد. این سند در تاریخ 29 تیر ماه، با پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با استناد به بند (الف) ماده 100 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، به وسیله هیئت وزیران به تصویب رسیده بود. به این ترتیب، همه دستگاه ها مقرر در این سند، موظف به اجرای اقدامات مربوط به سند مذکور هستند.

سند مذکور که با با همکاری دستگاه های اجرایی، استادان دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی تهیه و تدوین شده است، با منظره ایجاد یک چارچوب هماهنگ سیاسی برای اتخاذ رویکردی بین بخشی و یکپارچه برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری، بر عناصر مؤثر بر بخش گردشگری مانند مدیریت گردشگری، مسائل فضای کسب و کار این حوزه، زیرساخت های گردشگری، نیروی انسانی و فرهنگ سازی، مسائل مربوط به اتباع خارجی و تبلیغات و بازاریابی تاکید دارد.

از اهداف کلان سند راهبردی توسعه گردشگری می توان به تعیین کردن خطوط کلان سیاستی بر اساس گلوگاه های اصلی حوزه گردشگری کشور، ایجاد زمینه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، پیاده سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با هدف افزایش بهره وری و توسعه و بعلاوه دستیابی به شاخص های رقابت پذیری سفر و گردشگری (توانمندسازی محیط، سیاست های سفر و گردشگری و منابع طبیعی و فرهنگی) اشاره نمود.

از مزیت های این سند که در تدوین آن از مدل سیاست گذاری فرایندی استفاده شده است، می توان جامع نگری در حوزه گردشگری از مسائل زیست محیطی تا شبکه گردشگری کشور، توجه به اسناد بالادستی و تجارب قبلی کشور در حوزه گردشگری در صد سال اخیر را برشمرد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2212

به "سند راهبردی توسعه گردشگری ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند راهبردی توسعه گردشگری ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید