سفر خلیلزاد به دوحه برای گفت وگو با طالبان

به گزارش کشتی کروز، منابع خبری گزارش دادند که مذاکره کننده ارشد آمریکا پس از ملاقات با مقامات افغان در کابل برای گفت وگو با طالبان وارد قطر شده است.

سفر خلیلزاد به دوحه برای گفت وگو با طالبان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از ملاقات با رئیس جمهور افغانستان و شماری از چهره های سیاسی این کشور وارد قطر شده است.

منابع خبری با اظهار این مطلب بدون اعلام زمان مشخصی افزودند که خلیلزاد قرار است بزودی گفت وگوهای رسمی با طالبان را از سرگیرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا گفته بود که خلیلزاد پس از گفت وگوها در کابل به دوحه می رود تا مذاکراتی را که در ماه سپتامبر توسط ترامپ متوقف شده بود، از سرگیرد.

به گزارش طلوع نیوز، شهزاده مسعود مشاور سابق حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که در ملاقات کرزی با خلیلزاد بر سر از سرگیری مذاکرات مستقیم آمریکا و طالبان، کاهش خشونت ها و نیز مذاکرات بین الافغانی گفت وگو شد.

پیش از این نیز مقامات افغان گفته بودند که آمریکا بر از سرگیری مذاکرات با طالبان تأکید دارد، اما می خواهد که این گفت وگوها با همکاری و هماهنگی نزدیک با دولت افغانستان صورت گیرد و اعلان آتش بس گردد.

طالبان اما تصریح می نماید که پیش از توافق با آمریکا نه آتش بس را اعلام می نماید و نه با دولت افغانستان ملاقاتی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 772

به "سفر خلیلزاد به دوحه برای گفت وگو با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر خلیلزاد به دوحه برای گفت وگو با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید