رای دادگاه لاهه در مورد اختلافات چین و فیلیپین در دریای جنوبی چین صادر شد

به گزارش کشتی کروز، قضات دادگاه بین المللی لاهه رای نهایی خود را در مورد ادعاهای پکن درباره حقوق مالی این کشور در دریای جنوبی چین صادر کرد.

رای دادگاه لاهه در مورد اختلافات چین و فیلیپین در دریای جنوبی چین صادر شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین 5 روزه از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دادگاه بین المللی لاهه ادعاهای پکن درباره حقوق مالی این کشور در دریای جنوبی چین را رد کرده و این ادعاها را بی پایه و اساس دانسته است.

دادگاه بین المللی لاهه با صدور یک رای 497 صفحه ای بیان کرد: هیچ پایه و اساس قانونی و حقوقی برای چین وجود ندارد تا ادعایی درباره حقوق تاریخی برای استفاده از منابع دریای جنوبی چین داشته باشد.

در این رای تاکید شده است که گشت زنی های نیروهای امنیتی چین در دریای جنوبی چین، خطر برخورد با کشتی های ماهیگیری فیلیپین را افزایش داده است و خطر بزرگی برای صخره های مرجانی منطقه به شمار می رود.

چین با ارجاع این پرونده توسط فیلیپین به دادگاه بین المللی لاهه مخالفت کرده بود و پیش از این اعلام داشته است که رای این دادگاه هیچ گونه وجاهت قانونی نخواهد داشت.

دادگاه لاهه اضافه نمود: ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع دریای جنوبی چین، بر خلاف کنوانسیون سازمان ملل در زمینه حقوق دریا است.

وزارت خارجه فیلیپین از صدور این رای استقبال کرده است. رسانه های خبری چین نیز ضمن انتقاد شدید از صدور این رای، بیان کرده اند که چین هرگز این رای را به رسمیت نخواهد شناخت.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 913

به "رای دادگاه لاهه در مورد اختلافات چین و فیلیپین در دریای جنوبی چین صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای دادگاه لاهه در مورد اختلافات چین و فیلیپین در دریای جنوبی چین صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید