راهنمای سفر به سنگاپور

به گزارش کشتی کروز، سنگاپور کشوری در شرق آسیا

اگر بخواهیم یکی از کشورهای مدرن آسیایی را نام ببریم قطعا سنگاپور آن کشور است. نام این سرزمین در زبان سانسکریت به معنای شهر شیر است. به همین دلیل یک مجسمه شیر در پارک مرلیون قرار گفته است تا این مفهوم را به جهانیان برساند. می توان با جرات سنگاپور را یکی از برترین نقاط گردشگری در آسیا بیان کرد. با توجه به مساحت کم این کشور اما سالانه پذیرای رویدادهای مهم و علاوه بر آن جاذبه های گردشگری جذابی می باشد. با خبرنگاران در راهنمای سفر به سنگاپور همراه باشید. تا بیشتر با این کشور مدرن آسیایی آشنا شویم.

راهنمای سفر به سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

موقعیت جغرافیایی

کشور سنگاپور با کنار هم قرار دریافت تعدادی جزیره تشکیل شده است. این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. مساحت سنگاپور 718 کیلومتر مربع است که به معنای این است که کمی از بحرین کوچکتر است. سنگاپور از لحاظ ذخایر معادن کشوری فقیر به شمار می رود اما طی تصمیمات گرفته شده این کشور اقتصاد خود را متکی بر صنعت و خدمات قرار داده است. به طوری که هم اکنون سنگاپور چهارمین مرکز مالی بزرگ دنیا شناخته شده است.

مختصری از تاریخ

سنگاپور کشوری ثروتمند و مدرن است، پیش از اینکه اروپاییان در این منطقه حضور پیدا نمایند، در این کشور فقط ماهیگیری رواج داشته است. سنگاپور در از سال 1824 تا 1963 میلادی به عنوان یکی از کشورهای مستعمره انگلستان بوده است. در سال 1942 نیروهای انگلیسی مجبور به ترک کشور سنگاپور شدند زیرا ژاپنی به این کشور حمله کردند و آن را اشغال نمودند. با گذشت 20 سال سنگاپور توانست به عنوان یک کشور مستقل شناخته گردد و استقلال خورد را بدست آورد و جمهوری سنگاپور شکل گرفت. امروزه سنگاپور به عنوان یکی از پیشتازان مالی در دنیا معرفی شده است. این کشور با توجه به این که در منطقه ای آسیایی قرار گرفته است امابه عنوان یک کشور گران مطرح می باشد.

اطلاعات کلی درباره کشور سنگاپور

اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

زبان رسمی: انگلیسی، ماندارین، تامیل مالایی

واحد پول: دلار سنگاپور

کد سنگاپور: 65+

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه : فرودگاه چانگی سنگاپور

شماره های اضطراری: آتش نشانی و آمبولانس: 995، واحد نجات:111، اورژانس:1777، پلیس:999

وضعیت آب و هوا

کشور سنگاپور با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارا می باشد، به طور معمول آب و هوایی معتدل دارد. اکثر اوقات سال میانگین دمای هوا بین 25 تا 31 درجه سانتی گراد و میزان رطوبت در سنگاپور به طور نسبی بین 70 تا 80 درصد است. آوریل، گرم ترین ماه سال، ژانویه خنک ترین ماه سال در سنگاپور می باشد.

بهترین زمان برای سفر به سنگاپور

برای سفر به سنگاپور زمان خاصی مد نظر نمی باشد. به طور کلی در تمام ماه های سال می توان به سنگاپور سفر کرد. این منطقه دارای آب و هوای گرم استوایی بوده و در تمام طول سال بارانی است. سنگاپور جزء کشورهایی است که پذیرای مسافران کاری زیادی در طول سال است، به همین دلیل خیلی کم پیش می آید که هتل های این کشور با کمبود مسافر روبرو گردد. قیمت هتل های این کشور کمی بالا هست. به همین اگر می توانید سفر خود در زمان هایی که سنگاپور در حال برگزاری رویدادهای بزرگ است کنسل کنید تا در هزینه های خود بتوانید صرفه جویی نمایید.

هزینه اقامت در سنگاپور

با توجه به این کشور سنگاپور برگزارنماینده بسیاری از رویدادهای علمی بزرگ دنیا است. سالانه مسافران زیادی بابت انجام امور کاری به این کشور سفر می نمایند از همین هزینه ها در این کشور کمی بالا می باشد. به طور مثال برای اقامت در یک هتل 2 ستاره باید حدود 45 دلار هزینه بنمایید. البته این نکته قابل ذکر است که هتل های سنگاپور از تمامی خدمات مورد احتیاج مسافران به منظور سفری راحت و در آرامش بهره می برد. بنابراین بابت پولی که می دهید نباید نگران باشید زیرا در ازای آن خدمات مطلوبی هم دریافت می کنید.

شکم گردی در مقصد

با توجه به این که کشور سنگاپور در کنار دریا واقع شده است، و پذیرای مهاجران زیادی در طول تاریخ بوده، از همین رو در این کشور تنوع غذایی بسیار زیاد است. اگر بخواهیم به تعدادی از غذاهای معروف این کشور اشاره کنیم:

مرغ و برنج هاینان

یکی از محبوب ترین غذاهای سنگاپوری است که از طرف چینی ها در این کشور باقی مانده است.

ماهی کبابی

یکی از غذاهای خیابانی سنگاپور ماهی کبابی می باشد، که بین مردم این کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است.

ساتای

کوشت کبابی به سیخ کشیده، کیک برنج به همراه سس بادام زمینی و فلفل قرمز تشکیل یکی از غذاهای سنگاپور به نام ساتای را می دهد. از آن بیشتر به عنوان پیش غذا استفاده می نمایند.

هزینه حمل و نقل

حدالامکان سعی کنید در سفر به سنگاپور از تاکسی استفاده نکنید. زیرا سیستم حمل و نقل مترو در سنگاپور امکان رفتن به تمامی نقاط شهر را فراهم می آورد. قیمت بلیط مترو در این کشور در مجموع حدود 4 دلار می باشد. کارت های توریستی هم در این کشور وجود دارد که امکان استفاده نامحدود در سیستم مترو شهری را به گردشگران می دهد. کارت یک روزه 10 دلار، دو روزه 16 دلار و کار سه روزه 20 دلار قیمت دارد.

جاذبه های مهم گردشگری

پرنده سنگاپور

بلندترین چرخ و فلک سنگاپور که عنوان دومین چرخ و فلک دنیا پس از های رولر را به نام کسب نموده است. این چرخ و فلک 165 متر بلندی دارد. اگر میخواهید سنگاپور را بالاترین نقطه آن نگاه می توانید از این چرخ و فلک استفاده نمایید.

باغ های خلیج

رنگارنگ ترین و بزرگ ترین پارک پارک سنگاپور در منطقه خلیج این کشور واقع شده است. با قدم زدن بر روی پشت بام سازه های این پارک به ابر درخت معروف هستند می توانید از چشم اندازهای زیبا باغ لذت ببرید.

محله چینی ها

با یک تیر دو نشان را بزنید! سنگاپور با طراحی محله ای با سبک زندگی چینی ها در کشور خود توانسته گردشگران زیادی را از سفر به این کشور راضی نگه دارد. در این محله هر آنچه که شما را به یاد چین و مردم این کشور بیاندازد وجود دارد. انواع غذاخوری های کوچک، فانوس های قرمز سنتی و همینطوری یک سری از بناهای دیدنی را در خود جای داده است.

موزه تمدن های آسیایی

اگر شما علاقمند به مراکز تاریخی هستید. می توانید هنگام سفر به سنگاپور برای اینکه بیشتر درباره تاریخ کشور بدانید به این موزه بروید. در این موزه انواع مختلف تمدن های آسیایی دیده می گردد.

فستیوال ها

با توجه به اینکه بارها در این گزارش گفتیم که کشور سنگاپور جزء کشورهای برگزار نماینده رویدادهای بزرگ است، از همین رو می خواهیم تعدادی از جشنواره ها و فستیوال های مهم در این کشور را بیان کنیم :

  • پونگال
  • چینگای
  • سال نوی چینی
  • جشنواره مد سنگاپور
  • جشنواره بین المللی فیلم
  • جشنواره غذاهای سنگاپور

چند نکته مهم برای سفر به سنگاپور

به طور کلی هزینه ها در این کشور بالا است و روزانه حدود 55 تا 80 دلار باید هزینه بنمایید. اما با رعایت یک سری نکات می توانید سفری مالی داشته باشید. به طور مثال می توانید از غرفه های ارزان در محله هند کوچک غذا تهیه بفرمایید. سعی کنید بیشتر غذاهایتان را خودتان تهیه بفرمایید تا اینکه بخواهید در رستواران های این کشور غذا میل کنید. همچنین از قلم نیاندازید که از وسایل نقلیه عمومی در این شهر بهره ببرید.

بایدها و نبایدهای سفر به سنگاپور

  1. سعی کنید از جویدن آدامس در این کشور خودداری کنید، چرا که مردم سنگاپور به نظافت شهری حساسیت زیادی دارند. به همین دلیل جویدن آدامس از لحاظ قانون ممنوع و واردات آن هم به سنگاپور منع قانونی دارد.
  2. هرگز بدون لباس بیرون در سنگاپور بیرون نروید. برهنگی در سنگاپور به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و در صورت نقض این قانون مبلغ 2000 دلار جریمه یا 3 ماه به زندان محکوم می شوید.
  3. انداختن آشغال در خیابان های سنگاپور بر روی زمین 1000 دلار جریمه دارد.
  4. یکی دیگر از نبایدهای سنگاپور این است که پاهای خود را هرگز به نمایش نگذارید، زیرا مردم سنگاپور این کار عملی ناپسند می دانند و در این صورت احتمال اینکه در این کشور تردد بشوید زیاد است.

منبع : singapore-guide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 489

به "راهنمای سفر به سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید