دولت کابل: پاکستان، دلیل جنگ جاری در ولایت های افغانستان است

به گزارش کشتی کروز، رئیس مرکز رسانه های ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به افزایش خشونت ها در این کشور گفت که اقدامات پاکستان، دلیل جنگ جاری در ولایت ها است.

دولت کابل: پاکستان، دلیل جنگ جاری در ولایت های افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دواخان مینه پال رئیس مرکز رسانه های ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت که در هر ولایت این کشور که جنگ جاری است، دلیل آن اقدامات پاکستان است.

وی اضافه نمود که پاکستان توسط جنگجویان، مردم افغانستان را به قتل می رساند.

پیش از این نیز اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در ملاقات با شماری از بزرگان جنبش تحفظ پشتون و حزب عوامی ملی از خیبرپشتونخوا گفته بود: پاکستان باید این جنگ اعلام نشده را خاتمه داده و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد.

از سوی دیگر، امرالله صالح رئیس جمهور افغانستان نیز با منفی خواندن نقش پاکستان در افغانستان تاکید نموده بود که پاکستان طرف مستقیم در بحران افغانستان است، تعریف نقش آن ها در جنگ و صلح باید بخشی از گفتمان باشد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان چندی قبل در واکنش به انتقادهای اخیر مشاور امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان باید معین کند که از پاکستان چه می خواهد.

وی گفته بود که از اشرف غنی باید پرسید که چرا دولت افغانستان از یک سو خواهان یاری پاکستان است و از سوی دیگر به این کشور تهمت می زند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1845

به "دولت کابل: پاکستان، دلیل جنگ جاری در ولایت های افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کابل: پاکستان، دلیل جنگ جاری در ولایت های افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید