درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور هزینه می کنیم

به گزارش کشتی کروز، حسن روحانی، رئیس جمهوری در جلسه هیات نمایندگان گفت: دولت تا امروز 61 هزار و 400 میلیارد تومان برای امور عمرانی پرداخت نموده و نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته ایم. او گفت: نباید در خصوص فروش نفت و صرف درآمد آن در بخش توسعه کشور و حمایت از اقشار ضعیف تردیدی داشته باشیم؛ این موضوع دیگر نگاه دوقطبی ندارد.

درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور هزینه می کنیم

نکات مهم این سخنرانی را در زیر بخوانید.

- ایجاد بعضی دو قطبی های نادرست در جامعه واقعیت ندارد و ناصحیح و کاذب است، اینکه گفته می گردد نفت را بفروشیم یا نفروشیم، کم بفروشیم یا زیاد بفروشیم، چرا در خصوص مسئله به این روشنی باید بحث گردد.

- حتماً باید نفت را فراوری کنیم و حتماً باید بفروشیم و این حق ما است، اگر یک لحظه هم زودتر بتوانیم حق خود را پس بگیریم، درمورد آن تردید نمی کنم و برای تحقق آن همه کوشش خود را انجام می دهیم.

- می گویند پول نفت را در بودجه خرج نکنیم، بله اینکه پول نفت را در بودجه جاری صرف نکنیم حرف درستی است اما پول حاصل از فروش نفت را باید برای توسعه زیرساخت های کشور هزینه کنیم و اگر برای توسعه بخش صنعت نفت و بودجه عمرانی و توسعه زیرساخت های کشور هزینه گردد، اشکالی ندارد.

- این دولت تا امروز 61 هزار و 400 میلیارد تومان برای امور عمرانی پرداخت شده و نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته ایم، این یک افتخار عظیم برای دولت است و آیا دولت بهتر از این باید مدیریت خود را نشان دهد؟

- در شرایط سخت مالی حاکم بر کشور، یک روز پرداخت حقوق هیچ کارمندی با تأخیر روبرو نشده است، آن روزها که پول نفت داشتیم حقوق کارمندان گاهی از 5 تا 10 روز به تأخیر می افتاد.

- اوراق دولتی امروز مانند پول نقد ارزش یافته است، اوراق را به صندلی واقعی آن رساندیم و اعتماد مردم برای خرید اوراق دولتی جلب شده است، اوراق دولتی را جایگزین پول نقد کردیم و ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم اما نسبت به این مسائل کمتر صحبت می گردد.

- درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور و حمایت و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه هزینه خواهد شد، هیچ دولتی در تاریخ انقلاب نمی تواند ادعا کند که مانند دولت یازدهم و دوازدهم حامی اقشار کم درآمد بوده است و نمونه شاخص و روشن این حمایت برق و گاز امید است که با هدف یاری به اقشار ضعیف و کاهش مصرف، برای کم مصرف ها رایگان شده است.

- نباید درمورد فروش نفت و صرف درآمد آن در بخش توسعه کشور و حمایت از اقشار ضعیف تردیدی داشته باشیم، این موضوع دیگر نگاه دوقطبی ندارد. فناوری نانو و های تک ها کشور را متحول می نماید، نفت را باید بفروشیم و برای توسعه این تکنولوژی ها هزینه کنیم.

- درآمد کشور از نانوتکنولوژی در 7 سال گذشته، 7 برابر شده است، اگر تحریم نبود و فرایند موفقیت در این حوزه طبیعی طی می شد در سال 1400 می توانستیم یک میلیارد دلار محصولات نانوتکنولوژی صادر کنیم.

- بیاییم پول نفت را در زیرساخت های کشاورزی، بیوتکنولوژی، ای سی تی، هوافضا و تکنولوژی های نو هزینه و در کشور تحول ایجاد کنیم، بله این غلط است که با پول نفت حقوق کارمند را پرداخت کنیم و این پول باید برای توسعه کشور در زیرساخت ها هزینه گردد.

- نه تنها 2 میلیون و 300 هزار بشکه بلکه باید کوشش کنیم بیشتر از این مقدار نفت بفروشیم، گفت: ما باید با فروش بیشتر نفت خود به آمریکا، صهونیست ها و کسانی که نمی خواهند موفقیت ما را ببیند، تودهنی و سیلی بزنیم.

نزدیک به نیمی از سال دیگر را این دولت هست و به مردم نشان می دهیم که می توانیم نفت را فراوری و صادر

کنیم.

- این چه حرفی است که گفته می گردد واکسن را فقط در داخل فراوری کنیم یا اینک فقط آن را وارد کنیم، مانند این است که در زمان جنگ می گفتند اسلحه فقط در داخل فراوری گردد یا اینکه فقط از خارج بخریم، ما آن موقع هم هر دو کار را کردیم، هم در داخل ساختیم و هم از خارج وارد کردیم، درمورد واکسن هم هر دو کار را انجام می دهیم.

- کوشش برای ساخت واکسن داخلی تا رسیدن به نتیجه مطمئن ادامه دارد و اگر واکسن خارجی آماده است و می توانیم خرید و به مردم تزریق کنیم، تردید نخواهیم کرد و معیار ما هم در این جهت وزرات بهداشت و نظر متخصصین است.

- در شروع فعالیت دولت یازدهم فراوری پتروشیمی کشور 56 میلیون تن بود که تا سرانجام دولت دوازدهم به 100 میلیون تن افزایش خواهد یافت و ارزش محصولات پتروشیمی از سال 92، 11 میلیارد دلار بود که تا سرانجام این دولت این رقم به 25 میلیارد دلار خواهد رسید که این افتخار برای حسن روحانی و این دولت نیست و یک افتخار ملی و برای همه مردم و کشور است که نباید از بیان آن دریغ کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1604

به "درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور هزینه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور هزینه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید