خداحافظی دونالد تاسک و یان کلود یونکر از بروکسل

به گزارش کشتی کروز، دونالد تاسک در سمت رئیس شورای اروپایی و یان کلود یونکر در سمت رئیس کمیسیون اروپایی روز آدینه بعد از پنج سال از بروکسل خداحافظی نموده و کرسی ریاست را به جانشین خود واگذار کردند.

خداحافظی دونالد تاسک و یان کلود یونکر از بروکسل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی وینر سایتونگ، چارلز میشل بلژیکی روز آدینه در بروکسل مسئولیت رئیس شورای اروپایی را از دونالد تاسک تحویل گرفت. وی در این باره گفت که می خواهد با عقل سلیم و درکی درست وارد این مسئولیت گردد.

وی در اولین سخنرانی خود در این سمت مهم اروپایی گفت که این برای او مسئولیتی بزرگ و افتخاری بزرگ است که رئیس شورای اروپایی گردد. این یک امتیاز برای او به منظور خدمت به شهروندان است.

میشل تاکید نمود که می خواهد با سبک خود این مسئولیت را انجام دهد. وی بر لزوم گگرددن باب مذاکرات و ساختن پل های جدید با کشورها تاکید نموده و اظهار داشت که می خواهد از احترام و فهم متقابل بین سران اروپایی حمایت کند. وی ضمن تمجید دستاوردهای اروپایی یادآوری کرد که ما باید بیدار بمانیم.

رئیس جدید شورای اروپایی درخصوص لزوم همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حفظ یکپارچگی آن هشدار داد. میشل گفت امیدوار است انتخابات 12 دسامبر (21 آذر) در انگلیس به مشخص تکلیف توافق حاصل شده بین لندن و بروکسل برای اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) یاری کند.

برخلاف تاسک که خود را حامی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا می دانست، میشل گفت: چیزهای زیادی در قلبم وجود دارد و قطعاً من هم نسبت به این انتخاب (برگزیت) تأسف می خورم ولی به انتخاب شهروندان انگلیسی احترام می گذارم. میشل اعتقاد دارد اتحادیه اروپا و آمریکا اهدافی مشابه و ارزش هایی مشترک دارند گرچه بر سر تغییرات اقلیمی و برنامه هسته ای ایران دچار اختلافاتی هستند.

چارلز میشل همچنین از طرح معامله سبز اورزولا فون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپایی و هدف وی برای رهبری یک کمیسیون ژئوپلیتیکی حمایت کرد.

فون در لاین هم از روز یکشنبه رسما در سمت رئیس جدید کمیسیون اروپایی شروع به کار خواهد نمود.

چارلز میشل همچنین تاکید نمود که اروپا می تواند اعتماد به نفس بیشتری در دنیا داشته باشد و از اعتقادات و ارزش های خود دفاع کند. ما دلایل زیادی برای اعتماد و اطمینان بیشتر به خود داریم.

وی همچنین از دونالد تاسک، رئیس برکنار شده شورای اروپایی و سلف خود به عنوان نماینده همه اروپاییان تشکر نموده و خدمات او را تمجید کرد.

دونالد تاسک نیز در سخنرانی خداحافظی خود اظهار داشت که اروپا بهترین جا در دنیا است، حداقل تا زمانی که این منطقه قاره آزادی و حاکمیت قانون است و ساکنان آن افرادی هستند که از تاریخ و فرهنگ خود مطلع هستند.

یان کلود یونکر، هم در خاتمه دوران مسئولیت خود در کمیسیون اروپایی روز آدینه با خبرنگاران در بروکسل خداحافظی کرد. وی اظهار داشت که راس کمیسیون اروپایی را با رضایت و بعضی افسوس ها و پشیمانی ها ترک می نماید. وی در عین حال گفت که من خوشحالم.

یونکر همچنین در این باره ابراز دلسردی کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا مذاکرات عضویت کشورهای آلبانی و مقدونیه شمالی را تحریم نموده اند اگر چه این کشورها همه معیارهای مورد نیز را برآورده نموده اند. وی اظهار داشت که ضعف ما در عمل نکردن به وعده هایمان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 760

به "خداحافظی دونالد تاسک و یان کلود یونکر از بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی دونالد تاسک و یان کلود یونکر از بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید