خبرنگاران سوادآموز زنجانی رتبه اول پرسش مهر را کسب کرد

به گزارش کشتی کروز، زنجان- خبرنگاران- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فاطمه کاظمی، سوادآموز زنجانی در مسابقات پرسش مهر رییس جمهوری عنوان سوادآموز برتر ملی رااز آن خود کرد.

خبرنگاران سوادآموز زنجانی رتبه اول پرسش مهر را کسب کرد

فرحناز فتحی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: فعالیت های فرهنگی در کنار آموزش سواد اهمیت صد چندانی دارد و بر این اساس یکی از وظایف این حوزه ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی در کنار آموزش خواندن و نوشتن است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله پرسش مهر رییس جمهوری از نمونه های پیروز فعالیت فرهنگی در حوزه سواد آموزی است، اضافه نمود: ایجاد زمینه شرکت افراد مختلف از جمله سوادآموزان در مسابقه کشوری پرسش مهر، بیانگر عزم همگانی در توجه ویژه به فعالیت ها و حضور اقشار مختلف در یک فعالیت فرهنگی ملی و تاثیر آن بر جامعه است.

این مسؤول ادامه داد: به همین دلیل، در مسابقه پرسش مهر رییس جمهوری سال 98، فاطمه کاظمی از سواد آموزان دوره انتقال پیروز به کسب عنوان سوادآموز ملی شدند که این درخشش نشانمی دهد که افراد با سطوح مختلف تحصیلی می توانند با عزم پایدار و پشتکار به اهداف عظیم و پیروزیت دست یابند.

فتحی، ا بیان اینکه این پیروزیت نتیجه کوشش سوادآموز، آموزش دهنده، همکاران حوزه سواد آموزی ناحیه یک زنجان و برنامه ریزی درست و دلسوزانه مسوولان برای حضور سوادآموزان در چنین مسابقاتی است، ابراز امیدواری کرد که همچنان با آموزش درست سواد و مهارت های اجتماعی و فرهنگی پیروزیت های روزافزون سوادآموزان تداوم یابد.

وی یادآوری کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته طی امسال طرح جذب و آموزش اولیاء بی سواد و مخاطبین خاص بازمانده از تحصیل با جدیت دنبال می گردد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: درحوزه سوادآموزی، سواد را باید با مهارت تلفیق و با ایجاد انگیزه و احتیاج، افراد بی سواد را به منظور حضور در کلاس های سوادآموزی جذب کرد.

وی گفت: بر این اساس در سال آموزشی جدید در حوزه سوادآموزی و با توجه به جذب افراد بی سواد و کم سواد به شکل عمومی، فعالیت­های سواد آموزی بر گروههای خاص کارگری، زنان سرپرست خانوار و کارگران شهرداری و سایر اقشار خاص بی سواد متمرکز شده است.

بر اساس آخرین آمارها، پنج هزارو 312 بی سواد و یا کم سواد طبق برنامه اعلام شده در زنجان تحت آموزش های سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1455

به "خبرنگاران سوادآموز زنجانی رتبه اول پرسش مهر را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سوادآموز زنجانی رتبه اول پرسش مهر را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید