خبرنگاران بنیاد ایرانشناسی فرصت آشنایی با هویت فرهنگی اقوام ایرانی را فراهم نموده است

به گزارش کشتی کروز، شهرکرد- خبرنگاران-ریس بنیاد ایرانشناسی شعبه چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجایی که درباره تاریخ، زبان، تمدن و فرهنگ، هنر، معماری، صنعت و شیوه زندگی فردی و اجتماعی و چگونگی تفکر، اخلاق، آداب و رسوم و آیین های ایران تحقیقاتی توسط دانشمندان و پژوهشگران اجرا شده است، بنیاد ایرانشناسی برای شناساندن این جلوه ها بوجود آمد و فرصتی برای آشنایی با این تاریخ را فراهم نموده است.

خبرنگاران بنیاد ایرانشناسی فرصت آشنایی با هویت فرهنگی اقوام ایرانی را فراهم نموده است

عباس قنبری عدیوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هدف این بنیاد در استان ایجاد، محیط مناسب برای مطالعه و بهره گیری فرهیختگان استانی است.

وی توضیح داد: دانش پژوهان و دانشجویان علاقه مند به امور فرهنگی و تمدنی استان، که علاقه به شناخت تمامی ابعاد فرهنگی تاریخی هنری و دیرینه شناسی استان دارند، می توانند از اطلاعات این بنیاد و همچنین از کتابخانه تخصصی آن استفاده نمایند.

قنبری، در ادامه به بانک های مطالعاتی ایجاد شده در این مرکز اشاره نمود و گفت: بانک های پژوهشی و مطالعاتی دقیق و علمی در این مرکز بوجود آمده است که می توان به بانک اطلاعات هنرمندان، مفاخر و مشاهیر استان فولکلور و فرهنگ، بانک گویش ها و زبان شناسی استان اشاره نمود.

رییس بنیاد ایرانشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه به اهمیت منطقه زاگرس میانی پرداخت و گفت:زاگرس میانی به عنوان یک لایه کهن در فرهنگ ایرانی شناخته می گردد و مطالعات باستان شناسی و تاریخی، نشان از اهمیت بسیار بالای منطقه زاگرس به ویژه منطقه زاگرس میانی که استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد. خوزستان. لرستان و استان هایی که به نحوی با فرهنگ، گویش و آیین های چهارمحال و بختیاری در تماس هستند و ارتباط و پیوستگی خوبی را با هم دارند، را نشان می دهد.

به عقیده وی، بنیاد ایرانشناسی فرصتی است برای علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ، هنر، موسیقی، ادبیات و شعر و حتی مستندات شنیداری و دیداری تا بهتر با هویت و تاریخ فرهنگ ایرانی و استان های مختلف و اقوام مختلف آشنا شوند.

قنبری، در ادامه به کتابخانه تخصصی بنیاد ایرانشناسی استان اشاره نمود و گفت: کتابخانه تخصصی بنیاد استان با گردآوری تمامی منابع مرجع مربوط به تاریخ ایران و استان در رشته های مختلف تاریخ، ادبیات، مردم شناسی، جامعه شناسی، هنر در استان تاسیس و راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگاران، بنیاد ایرانشناسی شعبه چهارمحال و بختیاری در سال 1378 در شهرکرد تاسیس و راه اندازی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1211

به "خبرنگاران بنیاد ایرانشناسی فرصت آشنایی با هویت فرهنگی اقوام ایرانی را فراهم نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنیاد ایرانشناسی فرصت آشنایی با هویت فرهنگی اقوام ایرانی را فراهم نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید