جزئیات خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی ، شناسنامه گارانتی چیست؟
به گزارش کشتی کروز، با جدی شدن واردات خودرو در پی اعلام اسامی شرکت های واردکننده و اعلام مدل خودروها، جزئیات خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی نیز اعلام شده است. شناسنامه گارانتی چیست؟
خبرنگاران - حمید محله ای مدیرکل دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت گفت: واردنمایندگان خودرو باید برای ارائه خدمات پس از فروش تضامین مالی و تعهدی ارائه دهند و وزارت صمت نیز به وسیله سامانه گارانتی بر فرایندها نظارت می نماید.
حمید محله ای در خصوص ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی، اظهار کرد: موضوع خدمات پس از فروش در خودرو مانند بسیاری از کالاهای دیگر که ویژگی بادوام را دارند، بسیار اهمیت دارد. بر همین اساس نیز طبق تاکید دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت صمت مقرر شد همه واردنمایندگان خودرو، خدمات پس از فروش ارائه نمایند که برای انجام این کار باید تضامین مالی و تعهدی ارائه دهند.
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت اضافه نمود: فرایندهای ارائه تضامین مالی و تعهدی برای خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی هم به وسیله سامانه جامع گارانتی و هم به وسیله تأیید سازمان ملی استاندارد صورت می گیرد؛ به این معنا که سازمان ملی استاندارد باید تأیید کند که شرکت ایکس می تواند خدمات پس از فروش ارائه کند. خود شرکت هم باید زیرساخت هایی برای ارائه خدمات پس از فروش فراهم کند که هم این زیرساخت ها موجود و هم متناسب با حجم واردات باشد.
وی ادامه داد: بنابراین هر خودرویی که قرار باشد به کشور وارد گردد، خدمات پس از فروش به این خودرو ارائه خواهد شد.
محله ای اظهار کرد: فرایند کار از هفته گذشته شروع شده و هر شرکت یا فردی که تقاضای واردات داشته باشد با مراجعه به دفتر خدمات فنی مهندسی درخواست خود را ثبت می نماید.
نظارت وزارت صمت بر نحوه ارائه خدمات پس از فروش
وی توضیح داد: شرکت خدمات پس از فروش صرفاً نباید از طرف خود واردنماینده احداث گردد بلکه یا خود واردنماینده، این شرکت را احداث می نماید و یا اینکه با شخص یا شرکتی که توان انجام این کار را دارد، قرارداد الزام آور منعقد می نماید؛ بنابراین باید این خدمات ارائه گردد و اجباری است و صرفاً نباید خودرو وارد کشور گردد.
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت در خصوص نظارت وزارت صمت بر نحوه ارائه خدمات پس از فروش، گفت: وزارت صمت به وسیله سامانه جامع گارانتی نظارت می نماید؛ هر خودروی وارداتی شناسه رهگیری منحصر به فردی خواهد داشت و برای هر شناسه رهگیری یک شناسنامه گارانتی صادر خواهد شد.
جزئیات خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی / شناسنامه گارانتی چیست؟
محتویات شناسنامه های گارانتی
وی اضافه نمود: در این شناسنامه های گارانتی تعهداتی که باید به خریدار ارائه گردد، ذکر خواهد شد و هر خدمتی که ارائه گردد از جمله انجام سرویس دوره ای، تعویض قطعه و… در سامانه باید درج گردد. رضایتمندی مشتری هم به صورت دقیق پی گیری خواهد شد.
به گزارش مهر، محله ای در خصوص ارائه خدمات پس از فروش در شرکت های خودروسازی داخلی هم گفت: ارائه خدمات پس از فروش در شرکت های داخلی اجباری بود منتهی نظارت دقیق و درستی بر این فرایند حاکم نبود؛ حدود 6 ماه پیش به این مساله ورود کردیم و قصد داریم اوضاع را در این بخش نیز سامان دهیم.