توسعه صنایع تبدیلی راه حل پایداری کشاورزی است

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران/فارس رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، تکنولوژی مختلف بهینه سازی و با بهره وری بالا در این حوزه آورده شده است و به منظور پایدار ماندن کشاورزی باید این صنایع روز به روز گسترش پیدا کند.

توسعه صنایع تبدیلی راه حل پایداری کشاورزی است

محمد مهدی قاسمی پنجشنبه 10 بهمن در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته در جمع خبرنگاران گفت: استان فارس رتبه دوم صنایع تبدیلی تکمیلی کشور را دارد که صاحبان این صنایع مجوزها را از سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان جهاد کشاورزی گرفتند.

به گفته وی، 756 واحد فراوریی با جذب ماده خام حدود چهار میلیون و 600 هزار تن در استان فارس فعالیت می نماید که البته با واحدهایی که از سازمان صمت مجوز گرفتند ظرفیت بیش از هشت میلیون تن جذب ماده خام در این استان وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است، اضافه نمود: این استان با رتبه اول فراوری محصولات باغبانی و فراوری بیش از 15 درصد محصولات باغبانی کشور، رتبه دوم فراوری محصولات زراعی و رتبه چهارم فراوری محصولات دامی دارد که به موازات این ظرفیت باید صنایع تبدیلی تکمیلی نیز وجود داشته باشد تا بتوانیم ارزش اضافه نموده بیشتری را در استان خلق کنیم و به رونق مالی استان و پایداری کشاورزی یاری کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: این نمایشگاه ظرفیتی است که می تواند به همه افرادی که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری هستند یاری کند تا با تجهیزات و آخرین تکنولوژی این حوزه آشنا شوند و از این ظرفیت ها آگاه شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور ما در حال حاضر انواع صنایع مورد احتیاج در کشاورزی وجود دارد، اضافه نمود: در این نمایشگاه نیز آخرین تکنولوژی های روز جهان وجود دارد و بازدیدنمایندگان می توانند از شرکت نمایندگان مشورت بگیرند و با ذهن شفاف تری در این حوزه سرمایه گذاری نمایند.

قاسمی با بیان اینکه بهترین تسهیلات به حوزه صنایع تبدیلی تکمیلی تخصیص داده شده است، گفت: اعتقاد داریم این حوزه علاوه بر ارزش اضافه نموده ای که ایجاد می نمایند، به جلوگیری از ضایعات و ماندگاری محصولات کشاورزی، رونق مالی و اشتغال زایی یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 908

به "توسعه صنایع تبدیلی راه حل پایداری کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنایع تبدیلی راه حل پایداری کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید