تظاهرات 15 هزار نفری مردم یونان در حمایت از دولت جدید

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران: هزاران نفر از مردم یونان امشب با حضور در خیابان ها حمایت خود از دولت جدید که رویکرد ضدریاضتی دارد، اعلام کردند.

تظاهرات 15 هزار نفری مردم یونان در حمایت از دولت جدید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله، 15 هزار نفر از مردم یونان امشب با حضور در خیابان ها حمایت خود از دولت جدید که رویکرد ضدریاضتی دارد، اعلام کردند.

در انتخابات مجلسی اخیر یونان، حزب سیریزا با کسب بیش از 36 درصد آرا، پیروز به کسب 149 کرسی از 300 کرسی مجلس یونان شده است. آلکسیس تسیپراس رهبر این حزب، رسما به عنوان نخست وزیر سوگند یاد نموده و دولت ائتلافی نیز تشکیل شده است.

حزب سیریزا پیش از انتخابات اعلام نموده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، سیاست های ریاضتی اعمال شده از سوی وام دهندگان بین المللی در ازای پرداخت یاری اقتصادی 240 میلیارد یورویی را متوقف خواهد نمود و این مساله می تواند در نهایت منجر به خروج یونان از منطقه یورو گردد.

تسیپراس پس از پیروزی در انتخابات نیز بار دیگر قول داد تا به کوشش خود برای مذاکره مجدد با وام دهندگان بین المللی در مورد وام 240 میلیارد یورویی، ادامه دهد.

وزیر دفاع یونان نیز اخیرا تاکید نمود که اگر آتن نتواند با منطقه یورو بر سر توافقنامه جدید بدهی به توافق برسد، به دنبال دریافت یاری از سایر منابع خواهد بود.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان نیز در سخنانی تاکید نمود که اگر یونان مجبور به ترک منطقه یورو گردد، سایر کشورها نیز در نهایت از این اقدام تبعیت خواهند کرد و اتحادیه پولی مشترک اروپا، با فروپاشی روبرو خواهد شد.

دولت چپگرای یونان در کوشش است تا مذاکرات مجددی را با وام دهندگان بین المللی انجام دهد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 467

به "تظاهرات 15 هزار نفری مردم یونان در حمایت از دولت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات 15 هزار نفری مردم یونان در حمایت از دولت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید