تصاویر بزرگترین مجسمه اروپا ، عبور از میان مجسمه غول پیکر اروپا در یک بزرگراه بلژیک

به گزارش کشتی کروز، مجسمه غول پیکری را که برنار ونه (Bernar Venet) هنرمند فرانسوی ساخته است پس از رونمایی در بلژیک در مهر ماه عنوان بزرگترین مجسمه نصب شده در معابر اروپا را از آن خود می نماید.

تصاویر بزرگترین مجسمه اروپا ، عبور از میان مجسمه غول پیکر اروپا در یک بزرگراه بلژیک

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

خبرنگاران: روزنامه آرت نوشت: این مجسمه فولادی 250 تنی به نام قوس ماژور (Arc Majeur) در دو سوی بزرگراهی در لاوو سنت آنه (Lavaux Sainte Anne) در بلژیک نصب خواهد شد.

این مجسمه بزرگ از دو بخش تشکیل شده است؛ یک قوس بزرگ سه تکه ای به ارتفاع 60 متر که هر تکه 20 متر طول دارد و در یک سوی بزرگراه قرار می گیرد و بخش دیگر، قوسی کوچکتر با طول 28 متری است.

سخنگوی برنار ونه (Bernar Venet) درباره این مجسمه می گوید: مجسمه های بزرگتر و بلندتری در دنیا موجود است اما تاکنون اثری بزرگتر از این مجسمه به دست یک هنرمند ساخته نشده است.

وی اضافه کرد: مجسمه آزادی بدون پایه در آمریکا از این مجسمه کوچکتر است و اندازه تندیس مسیح (ع) در ریودوژانیرو نیز نصف این مجسمه است.

سفارش ساخت قوس ماژور در ابتدا از طرف ژاک لانگ وزیر فرهنگ فرانسه در سال 1984 در دوره ریاست جمهوری فرانسوا میتران داده شد و قرار بود در بزرگراهی در نزدیکی شهر اوسر فرانسه نصب گردد اما یک سیاستمدار محلی مانع این کار شد.

همچنین اواسط سال های 2000 تلاشی دیگر برای نصب اثر هنری ونه در فرانسه ناکام ماند و دلیل ناکامی این بود که شرکت ناظر بر شبکه حمل و نقل فرانسه از ونه خواستند مجسمه را قرمز رنگ کند اما این هنرمند آن را نپذیرفت.

منبع: چمدان
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 535

به "تصاویر بزرگترین مجسمه اروپا ، عبور از میان مجسمه غول پیکر اروپا در یک بزرگراه بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر بزرگترین مجسمه اروپا ، عبور از میان مجسمه غول پیکر اروپا در یک بزرگراه بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید