ترکیه: آماده تبادل نظر با یونان برای حل اختلافات هستیم

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ترکیه به دنبال حل اختلافاتش با یونان بر سر اکتشافات انرژی در دریای مدیترانه شرقی است.

ترکیه: آماده تبادل نظر با یونان برای حل اختلافات هستیم

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

این خبر را خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام و تاکید نموده که کشورش به دنبال حل اختلافات به وسیله تبادل نظر با یونان است.

آکار در عین حال تاکید نموده که آنکارا از حقوق و منافع خود در منطقه دفاع خواهد نمود.

ترکیه و یونان به عنوان اعضای ناتو در ارتباط با منابع هیدروکربن در منطقه مدیترانه شرقی به شدت دارای اختلاف هستند و تنش ها در روابط دو طرف نیز از زمان شروع عملیات اکتشافی آنکارا در این منطقه مورد مناقشه تشدید شده است.

یونان عملیات اکتشافی ترکیه در مدیترانه شرقی را غیرقانونی عنوان نموده و محدوده مورد اکتشافی از سوی آنکارا را محدوده فلات قاره خود عنوان می نماید.

وزیر دفاع ترکیه حل مسائل و روابط خوب با همسایگان را اولویت آنکارا عنوان و براین اساس از تبادل نظر و مذاکره با یونان استقبال نموده است.

در ماههای اخیر و بعد از امضای قرارداد بین ترکیه و دولت لیبی در زمینه اکتشاف نفت و گاز در محدوده آبهای لیبی، دولت یونان به همراه فرانسه، نیروهای حفتر، مصر و بعضی دیگر از دولتها به مخالفت با این مساله برخاسته و تنش در روابط ترکیه و یونان به موازات این تنش ها افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1269

به "ترکیه: آماده تبادل نظر با یونان برای حل اختلافات هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: آماده تبادل نظر با یونان برای حل اختلافات هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید