بهره برداری وزارت بهداشت از بیش از 2 هزار پروژه تا سرانجام سال

به گزارش کشتی کروز، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: برای اصلاح ساختار تفصیلی وزارت بهداشت، در پی چابک سازی و بهبود بهره وری سازمانی هستیم.

بهره برداری وزارت بهداشت از بیش از 2 هزار پروژه تا سرانجام سال

بهروز رحیمی، معاون وزیر بهداشت گفت: در جلسه شورای مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این که بلوغ سازمانی از شاکله های مهم رشد بدنه و توسعه فردی و تیمی در سازمان است. بلوغ سازمانی بر چند مدل تعریف می گردد که شامل، بلوغ قابلیت، بلوغ مدیریت پروژه سازمانی، بلوغ مدیریت دانش، بلوغ معماری خدمات گرا و بلوغ مدیریت منابع انسانی است.

وی در ادامه گفت: مهم ترین مدل بلوغ سازمانی، مدل منابع انسانی است که در اصل به عنوان ابزار مدیریتی طراحی شده است؛ زیرا هم می تواند برای ارزیابی سازمان مورد استفاده قرار گیرد و هم در شناسایی مراحلی که منجر به ارتقای عملکرد کارکنان می شوند، کمک دهنده باشد و به عبارت دیگر این مدل بلوغ در اصل پشتیبان سازمان ها برای افزایش سازگاری سایر مدل ها و بهبود و توسعه مدیریت منابع انسانی است.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر این که هماهنگی بین بخشی در همه سیاستگذاری ها و اقدامات مهم سازمان باید بین مدیران ارشد و میانه با رأس سازمان انجام گردد، گفت: از اهم اقداماتی که برای یکپارچه سازی سازمانی و تصمیم گیری اثربخش باید انجام گردد، هماهنگی بین بخشی است که در این راستا هماهنگی در زمان مناسب، می تواند در تسریع روند تصمیمات درون بخشی و اجرای آن مؤثر باشد.

وی با بیان این که اجرای قانون از مهم ترین مباحث مدیریت در هر سازمانی است، گفت: در هر سازمانی احترام به قانون و تأکید بر رعایت اصول اخلاقی در اجرای آن از نکات مهم و مشخص نماینده در روند رشد و تعالی سازمان خواهد بود که مدیران وزارت بهداشت باید به این نکته توجه داشته باشند.

دکتر رحیمی با بیان این که جهاد تبیین در مورد عملکرد کاری، حجت را بر همه مدیران کشور تمام نموده است، گفت: این که عملکرد روزانه و اقدامات شاخص در راستای خدمت رسانی به مردم را منعکس کنیم، به معنای خودنمایی نیست؛ بلکه مطلع سازی و روشنگری مسئولین از عملکرد و شفاف سازی برای مردم است که باید این مهم را با جدیّت در همه امور کاری خود دنبال کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد: هر چه شفاف تر، پویاتر و به دوراز هر ابهامی اقدامات و خدمات را در رسانه ها، صداوسیما و فضای مجاری منتشر کنیم، مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و مسیرگیری های صحیح سازمان بالاتر رفته و منتج به نتیجه ای مطلوب خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که ساختار تشکیلات تفصیلی وزارت بهداشت باید با جدیّت و سرعت عمل بیشتری اصلاح گردد، بیان کرد: برای اصلاح تشکیلات و ساختار تفصیلی وزارت بهداشت، جلسات متعددی برگزار شده است و در پی چابک سازی و بهبود بهره وری سازمانی هستیم که در این راستا اصلاح تشکیلات دانشگاه های علوم پزشکی پس از ستاد مرکزی وزارت بهداشت، در دست اقدام است.

رحیمی با تأکید بر این که در حوزه منابع فیزیکی و پروژه های بهداشتی و درمانی در سطح کشور اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از افتخارات حوزه سلامت در دولت سیزدهم، تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه کاره بهداشتی و درمانی با اولویت منطقه ها کم برخوردار و محروم بوده است که تا سرانجام سال بیش از 2 هزار پروژه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در سرانجام با تأکید بر پرداخت به موقع، توجه به رفاهیات و مطالبات کارکنان وزارت بهداشت، اظهار کرد: بار ها در مصاحبه ها و گفت و گو های خبری خود بیان نموده ام که مهم ترین سرمایه های وزارت بهداشت، منابع انسانی آن است و به همین دلیل هر آنچه در توان داریم گذاشته ایم که بتوانیم از همه نظر احتیاج های کارکنان خود را تأمین کنیم که امیدواریم در این راستا سازمان برنامه و بودجه و بعلاوه سازمان اداری و استخدامی ما را کمک نمایند تا بار و فشار کاری و معیشتی را از دوش کارکنان نظام سلامت برداریم.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2349

به "بهره برداری وزارت بهداشت از بیش از 2 هزار پروژه تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری وزارت بهداشت از بیش از 2 هزار پروژه تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید