برترین روش برطرف زردی بالش

به گزارش کشتی کروز، بالش های سفیدی که زرد شده اند چشم انداز چندان جذابی ندارند. بالش ها تقریباً در هر اتاق خوابی استفاده می شوند و مراقبت از آنها بسیار مهم است شما نمی توانید جلوی زرد شدن بالش سفید خود را بگیرید اما قطعاً می توانید از برترین روش برطرف زردی بالش بهره ببرید. واضح است که با گذشت زمان، کثیفی روی بالش ها جمع می گردد و بالش هایی که زمانی کاملاً تمیز بودند، زرد خواهند شد. در حالی که همواره می توانید برای خرید بالش های تازه اقدام کنید اما زرد شدن بالش ها مسئله ای است که همواره وجود دارد. در این آنالیز از خبرنگاران ما به نحوه تمیز کردن زردی بالش می پردازیم.

برترین روش برطرف زردی بالش

دلیل اصلی زرد شدن رنگ بالش سفید

بالش های سفید با لکه های مشمئزنماینده مایل به زرد یا قهوه ای لکه دار می شوند. زرد شدن بالش های سفید کاملاً طبیعی است زیرا چربی بدن، آرایش، سلول های مرده، عرق و کثیفی به داخل بالش نفوذ می نمایند. اما مقصر اصلی زردی بالش عرق و چربی مو و صورت است که ترکیب شیمیایی آن از فردی به فرد دیگر فرق دارد.

ممکن است فکر کنید که هنگام خواب عرق نمی کنید اما اگر بالش شما زرد شده است، نشانه ای از این است که عرق می کنید. صورت یا سرتان که ساعت ها روی بالش قرار می گیرد، عرق و چربی آزاد می نماید که به راحتی به وسیله روبالشی به داخل بالش نفوذ می نمایند.

برترین روش برطرف زردی بالش با ماشین

همواره توصیه می گردد قبل از شستن بالش، برچسب های مراقبتی مربوط به بالش را آنالیز کنید تا ببینید آیا با شستشو خراب نمی گردد. اگرچه بیشتر بالش ها در ماشین قابل شستشو هستند اما بعضی از آنها ممکن است دستورالعمل خاصی برای تمیز کردن یا لکه شویی داشته باشند. در چنین مواردی، پارچه بالش یا پرنماینده داخل بالش ممکن است در صورت شستشو در ماشین خراب گردد.

برای اینکه بالش زرد دوباره سفید گردد، از اسپری معمولی برای از بین بردن لکه یا آب و خمیر جوش شیرین بهره ببرید. جوش شیرین کاربردهای زیادی دارد. پس بالش های خود را فقط با مواد شوینده معمولی نشویید. در عوض، می توانید از 3.4 فنجان جوش شیرین شستشو، یک فنجان مواد شوینده ماشین ظرفشویی و ½ فنجان سرکه برای تمیز کردن 2 بالش بهره ببرید.

مخلوط فوق برای شستن بالش ها می تواند دانه دانه گردد و ممکن است در یک بار شستشو به بالش بچسبد. بنابراین، توصیه می گردد شستشوی دوم را فقط با آب داغ یا مخلوطی از آب داغ 1.2 فنجان سرکه انجام دهید تا کاملاً تمیز شوند. پس از شستن، بالش ها را از دستگاه خارج نموده و آنالیز کنید که آیا لکه های زرد به جای مانده اند یا خیر. اگر لکه ها از بین نرفته اند، سعی کنید دوباره با 1.4 فنجان پراکسید بشویید که محلول سفید نماینده ایمنی است.

برترین روش برطرف زردی بالش با دست

زمانی که قصد دارید دوباره بالش های زرد را سفید کنید، همواره خوب است که لکه های روی بالش را آنالیز کنید. در چنین مواردی، تمیز کردن نقطه ای برترین کار برای از بین بردن لکه های زرد است. برای از بین بردن بو، استفاده از اسپری سرکه یا جوش شیرین و خمیر آب می تواند معجزه کند.

این امکان را دارید با قرار دادن بالش در زیر نور خورشید، سفید کردن بالش را امتحان کنید. برای بالش هایی که رنگ زرد دارند، می توانید یک مسواک کوچک بردارید و از سرکه، سفید نماینده یا جوش شیرین بهره ببرید تا کثیفی از بین برود.

بعلاوه بالش میکروفایبر را با استفاده از مواد شوینده ملایم و آب گرم در تشت بشویید. بالش ها را با صابون و سپس با آب سرد بشویید. پیچاندن بالش توصیه نمی گردد، زیرا ممکن است پرنماینده موجود در بالش را از بین ببرد. اما فشار دادن ملایم آن می تواند به خشک کردن بالش با خطر آسیب بسیار کمتری یاری کند.

حفظ عادت تمیز کردن بالش ها می تواند آنها را برای مدت طولانی در شرایط خوبی نگه دارد. اگر می خواهید بالش های زرد را سفید کنید، هر هفته یک بار ملحفه و روبالشی خود را عوض کنید. شستن بالش ها حداقل دو بار در سال و استفاده از اسپری می تواند بالش های شما را همواره تازه و بعلاوه در برترین حالت نگه دارد.

برترین روش برطرف زردی بالش با یک دستور کاربردی

بیشتر بالش ها را می توان با خیال راحت شست. فقط یک بالش بزرگ یا دو بالش کوچکتر را در یک زمان بشویید تا برترین نتیجه را داشته باشید.

وسایل مورد احتیاج برای برطرف زردی بالش

  • ظرف بزرگ (سطل و وان)
  • 1 فنجان پودر لباسشویی
  • 1 فنجان پودر شوینده ماشین ظرفشویی
  • 2 فنجان پودر بوراکس
  • 1 فنجان سفید نماینده مایع یا سفید نماینده جایگزین
  • 1 فنجان سرکه سفید

دستورالعمل برطرف زردی بالش

  1. بالش ها را در یک ظرف بزرگ پر از آب داغ خیس کنید. اگر ماشین لباسشویی شما عملکرد خیساندن دارد، از آن بهره ببرید. ماشین لباسشویی را با آب داغ پر کنید و بگذارید بالش ها خیس بخورند.
  2. در حالی که بالش ها خیس می شوند، بزرگترین سطلی که می توانید پیدا کنید را بیرون بیاورید. آن را با آب لوله کشی پر کنید و گرم کنید تا به نقطه جوش برسد. گاز را خاموش کنید و مواد شوینده لباسشویی، مایع ظرفشویی و سایر مواد را داخل آن بریزید. به آرامی آن را هم بزنید تا محصولات در آب داغ حل شوند.
  3. محتویات سطل داغ خود را با احتیاط داخل ماشین لباسشویی، سطل نگهداری یا وان بریزید (هر کجا که بالش شما خیس شده است). سفید نماینده مایع را با دقت اضافه نموده و هم بزنید. با برگرداندن یا حرکت دادن آنها به اطراف مطمئن شوید که بالش های زرد کاملاً اشباع شده اند. ممکن است لازم باشد از دسته جارو یا مشابه آن بهره ببرید تا آنها را به آرامی در ماشین لباسشویی فشار دهید زیرا بالش ها تمایل به شناور شدن دارند. حداقل یک ساعت اجازه دهید که بالش ها خیس بخورند.
  4. پس از خیساندن، بالش ها را با استفاده از طولانی ترین چرخه شستشوی داغ دستگاه خود بشویید. یک فنجان سرکه سفید را با ریختن آن در مخزن نرم نماینده مایع به شستشوی نهایی اضافه کنید. این کار سرکه را از سفید نماینده جدا نگه می دارد زیرا نمی خواهید سفید نماینده و سرکه را با هم مخلوط کنید.
  5. در صورت داشتن بالش های خشک کن در چرخه حرارت میانه همراه با توپ های خشک کن پشمی آنها را خشک کنید. در غیر این صورت، چند توپ خشک کن پشمی که هر کدام در جوراب بسته شده اند را در خشک کن بیندازید تا بالش ها حرکت نمایند.

بالش های خود با محافظ و روکش را سفید نگه دارید

چند محافظ و روکش بالش زیپ دار تهیه کنید. یک ایده خوب این است که از هر دو مورد یکی برای محافظت از بالش و دیگری به عنوان روکش بهره ببرید. محافظ باعث می گردد تا چربی و عرق به لایه های زیرین بالش نفوذ نکند. اگر لکه ای روی محافظ بالای بالش دیدید، آن را بشویید. در این حالت مجبور نیستید تمام بالش را بشویید، تنها باید روکش و محافظ را تمیز کنید.

کلام آخر

کثیفی، عرق، آرایش یا چربی طبیعی بدن اغلب منجر به ایجاد لکه های زرد رنگ روی بالش می شوند. بسته به اینکه این لکه ها چقدر قدیمی هستند، کار خوبی است که بتوانید بالش های خود را دوباره تمیز و به زیبایی سفید کنید. بیشتر انواع بالش ها را می توانید در ماشین لباسشویی بشویید. اگر بالش شما روکش زیپ دار دارد، روکش را بردارید و بشویید. در هر صورت، ما در این آنالیز برترین روش برطرف زردی بالش ر معرفی کردیم و اکنون می توانید با آماده کردن تجهیزات و مواد مورد احتیاج، بالش های خود را تمیز کنید. به نظر شما چه روش های دیگری در برطرف زردی بالش مؤثر هستند؟

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2298

به "برترین روش برطرف زردی بالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش برطرف زردی بالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید