بسترسازی برای ورود به نسل چهارم اتاق های بازرگانی

به گزارش کشتی کروز، دوازدهمین کنگره اتاق های بازرگانی دنیا(WCC) با شعار نسل چهارم اتاق های بازرگانی از سه شنبه 2 آذرماه تا پنجشنبه 4 آذرماه برگزار گردید. در این کنگره روسای اتاق های بازرگانی ملی و محلی و پیشکسوتان سیاسی و مالی دنیا از سوی فدراسیون اتاق های بازرگانی دنیا(WCF) به میزبانی اتاق بازرگانی دبی حضور داشتند.

بسترسازی برای ورود به نسل چهارم اتاق های بازرگانی

نگاه ویژه به جامعه و مسائل اجتماعی، ماموریت نسل سوم اتاق های بازرگانی است و در راستای همین ماموریت اتاق ها به مباحث مربوط به توسعه پایدار ورود نموده و به همین مناسبت کارکرد آنها با فعالیت اتاق ها در گذشته فرق دارد.

اتاق های بازرگانی در سطح جهان باشگاهی از نمایندگان کسب وکارهای مختلف یا گستره ای از شرکت های کوچک و میانه هستند؛ شبکه ای که ظرفیت های بسیار خاص و ویژه ای دارد. در واقع اتاق ها، مجموعه ای از مهارت ها و خلاقیت های اعضا هستند که گرد هم آمده و پتانسیل بسیار بزرگی را شکل داده اند.

با این وجود برای ارائه خدمات ضروری است ارتباط سه گانه ای بین اتاق ها، دولت و جامعه مدنی شکل بگیرد؛ ارتباطی که به صورت طبیعی شرکت ها به تنهایی نمی توانند برقرار نمایند و به همین علت اتاق های بازرگانی در سراسر جهان شکل می گیرند تا به عنوان نمایندگان بخش خصوصی، پیشران و هماهنگ نماینده باشند و در راستای ایجاد ارتباطی پایدار فعالیت نمایند. تعامل و استفاده از ظرفیت اتاق های متعدد در استان های یک کشور، یک منطقه جغرافیایی، یک قاره و در نهایت کل جهان، حلقه یا شبکه گسترده ای را به وجود می آورد که می تواند در توسعه پایدار جهانی و ارائه خدمات مربوطه نقشی بی بدیل را بازی کند و خدماتی را در سطح جهان به جوامع مدنی مختلف به شکل واحد ارائه دهد. این همان نسل چهارم اتاق هاست که در سراسر جهان در حال شکل گیری است.

برندگان رقابت جهانی اتاق های بازرگانی 2021 اعلام شدند

اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)، اسامی چهار اتاق بازرگانی را به عنوان برندگان رقابت جهانی اتاق های بازرگانی اظهار داشت؛ رویدادی که اهدای جوایز آن بر اساس پروژه های خلاقانه صورت گرفته به وسیله اتاق های بازرگانی سرتاسر جهان، صورت می پذیرد.

در رقابت سال جاری، 78 طرح از 33 کشور دریافت شد که این مقدار در مقایسه با سال 2019، فرایند افزایشی را نشان می دهد و بیانگر کوشش بی وقفه اتاق ها در رویارویی با مسائل کنونی جهانی است.

در رویداد سال جاری، هیات داوری بین المللی (ژوری) متشکل از مجموعه مدیریتی فدراسیون جهانی اتاق های بازرگانی (ICCWCF) به همراه نمایندگانی از اتاق های چندملیتی، ملی و بومی- محلی، مسئول انتخاب فینالیست های رقابت بودند. در این بین پدرام سلطانی، نماینده اتاق ایران و عضو شورای عمومی WCF نیز به عنوان داور بخش تغییرات اقلیمی در این رویداد بین المللی حضور داشت و درباره نسل چهارم اتاق های بازرگانی و فرایند تحقق این هدف سخنرانی کرد.

دراین رقابت 16 اتاق برتر طرح های خود را ارائه کردند و به این ترتیت اتاق بازرگانی لیما از پرو در زمینه برترین پروژه دیجیتال انتخاب شد.

ابتکار این اتاق با عنوان اتاق های دیجیتال: عصر تازه، پروژه ای خلاقانه است که از 100 درصد فن آوری دیجیتال درراستای تبدیل تمامی خدمات کسب وکار اتاق های بازرگانی از حضوری به دیجیتال یا مجازی، استفاده می نماید.

در زمینه برترین پروژه پایداری و تاب آوری، اتاق بازرگانی لوکزامبورگ انتخاب شد.

خانه کارآفرینی لوکزامبورگ در نظر دارد تا از کارآفرینان در زمینه تجارب کارآفرینی از ایجاد کسب وکار تا توسعه آنها حمایت کند. هدف از این پروژه، تنها حمایت از کارآفرینان در رویه های اداری نیست، بلکه پروژه های آنها را آنالیز نموده و برترین و متناسب ترین برنامه ها و شرکای مقتضی را شناسایی می نماید و برای ایجاد دورنمای کارآفرینی پایدار به ارائه برنامه های حمایتی می پردازد.

اتاق بازرگانی لانکاشر شرقی از بریتانیا نیز در زمینه برترین پروژه اقدامات مرتبط با تغییرات اقلیمی انتخاب شد.

هدف از پروژه کاهش کربن اتاق بازرگانی لانکاشر شرقی، تبدیل منطقه لانکاشر در بریتانیا به مالی سودآور و بر پایه منابع انرژی کم، به وسیله حمایت نامحدود از کسب وکار برای ایجاد، آنالیز ، پیاده سازی و اجرای طرح های مبتنی بر منابع انرژی کم کربن آنها است.

اتاق بازرگانی پوتسدام آلمان نیز در زمینه برترین پروژه نامتعارف انتخاب شد.

این اتاق به وسیله اپلیکیشنی برای کارآفرینان نوجوان به ارائه آموزش برای دانش آموزان می پردازد. این آموزش ها تنها شامل عناصر بنیادی و کلیدی کارآفرینی پیروز نیست، بلکه روش ایجاد و راه اندازی یک شرکت را نیز آموزش می دهد و می توان از آن به عنوان یک سیستم برنامه ریزی با قابلیت استفاده آسان، بهره مند شد.

ایران نیز در زمنیه دیجیتال سازی و تاب آوری با موضوع اتاق های اصفهان، بوشهر، تهران، ساری، یاسوج، کرمان و اتاق مشترک ایران و امارات در رقابت های این کنگره مشارکت فعال داشت.

در این نشست نماینده اتاق ایران، مسئولان اتاق های تهران و اتاق مشترک ایران و امارات به صورت حضوری و نمایندگان بین الملل بعضی از اتاق های سراسر کشور نیز به صورت مجازی در این کنگره مشارکت داشتند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2122

به "بسترسازی برای ورود به نسل چهارم اتاق های بازرگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسترسازی برای ورود به نسل چهارم اتاق های بازرگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید