گاردن گلو دبی؛ زیبایی خیره کننده در سرزمینی شیخ نشین

به گزارش کشتی کروز، دبی یکی از گردشگاه های محبوب در میان گردشگران ایرانی و همچنین غیر ایرانی است، شهری کویری که با اتخاذ سیاست های درست و منطقی تبدیل به یک مکان فوق العاده برای تفریح، تجارت و در یک کلام زندگی آسان شد. دبی وسیع ترین شهر حال حاضر موجود در امارات متحده عربی بحساب می آید که در بخش جنوبی کشورمان و در امتداد خلیج فارس قرار گرفته است. این شهر جذاب و برجسته با اینکه از پیشینه تاریخی زیادی برخوردار نیست، اما همیشه به دلیل وجود شرایط مناسب خود از قابلیت های جادویی برخوردار بوده و می توان در آن با جاذبه های گردشگری و همچنین اماکن دیدنی متعددی روبرو شد که یکی از این مکان ها، پارک گاردن گلو دبی یا Dubai Garden Glow بوده که اگر در ادامه این مطلب با ما همراه شوید، شما را با جزئیات بیشتری در مورد این مکان آشنا خواهیم نمود. لازم دانستیم بگوییم که در کنار تماشای زیبایی های این باغ می توانید از سایر دیدنی های دبی نظیر پارک آبی آکواونچر، فواره های پایکوبیان دبی، آکواریوم دبی، جزایر پالم، باغ گل میراکل دیدن نموده و لذت ببرید.

گاردن گلو دبی؛ زیبایی خیره کننده در سرزمینی شیخ نشین

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

کمی با گاردن گلو دبی

پارک گاردن گلو دبی از جمله منحصر به فردترین مراکز تفریحی و دیدنی دنیا بحساب می آید که برای انجام یک بازدید کلی و جامع از آن اصلا نیازی به صرف وقت فراوان نیست و شما می توانید تنها در زمانی بین 60 تا 120 دقیقه از کلیات بزرگترین باغ نور دنیا بازدید بعمل آورید. مجموعه گاردن گلو در حقیقت به تزئین نورانی اشیای و مجسمه های مختلف با لامپ های بسیار کم مصرف LED در خود پرداخته و یک جاذبه گردشگری فوق العاده جذاب را برای تمام گردشگران اقصی نقاط دنیا ایجاد نموده است. تمام تندیس ها و اشیای نورانی موجود در پارک گاردن گلو دبی توسط جمعی از هنرمندان ساکن در این نقطه از کشور امارات که تعدادشان بالغ بر 500 نفر است، ساخته شده و برای ساخت این اشکال نیز که از پنگوئن های ماداگاسکار گرفته تا مسجد شیخ زائد و همچنین برج خلیفه که از جمله مهمترین سازه های شهر دبی هستند، از بطری های پلاستیکی و همچنین دیگر مواد بازیافتی استفاده شد؛ مثلا برای ساخت برج خلیفه نزدیک به 330 هزار برطی کوچک و برای ساخت تندیس نورانی مسجد شیخ زائد نیز بیش از 90 هزار قاشق، فنجان و همچنین بشقاب چینی به کار رفته اند. در Dubai Garden Glow شما تنها با ماکت و اشیای نورآرایی شده روبرو نخواهید بود و می توانید با گشت و گذار در محدوده این پارک زیبا و مهیج از بخش های دیگربی همچون پارک دایناسور و پارک یخی آن نیز بازدید بعمل آورید و دقایقی تکرار نشدنی و نابی را سپری نمایید. البته از قلم نیاندازید که در اقصی نقاط بزرگترین باغ نور دنیا، هنرمندان زیادی نیز با گروه های خود مشغول انجام انواع و اقسام کارهای هنری همچون برگزاری کنسرت، شعبده بازی هستند که همگی این فعالیت ها توسط هنرمندان ساکن در کشور امارات متحده عربی انجام می گیرند و اگر شما هم برنامه خاصی داشته باشید، بایستی از قبل با مدیران مجموعه هماهنگی های لازم را انجام دهید. از قلم نیفتد که Dubai Garden Glow در طول تمام سال های فعالیتی خود، رکوردهای عجیب زیادی را برجای گذاشته که یکی از این آمار ثبت شده مربوط به بازدید 150 هزار نفری مردم در ماه نخست افتتاحیه این باغ بزرگ نورانی در سال 2015 میلادی هست.

آشنایی با بخشی از قوانین مجموعه

همانطور که متوجه شده اید، پارک گاردن گلو دبی یکی از شاخص ترین جاذبه ها و اماکن تفریحاتی موجود در وسیع ترین شهر شیخ نشینان اماراتی است و به همین خاطر روزانه پذیرای جمع چندهزار نفری در تمام طول ساعات بازگشایی درب های ورودی خود بوده و کاملا طبیعی است که کادر مدیریتی و امنیتی چنین نقطه پرطرفدار و پر ترددی جهت کنترل عبور و مرور گردشگران بومی و غیر بومی دست به دامن تصویب و اجرای قوانین خاصی شوند که ما در این بخش شما را با تعدادی از مهمترین این قوانین آشنا خواهیم کرد:

قانون اول: از آوردن اسکوتر، حیوان خانگی، توپ و همچنین دوچرخه به داخل مجموعه خودداری کنید.

قانون دوم: سیگار کشیدن تنها در محوطه های معین شده در سراسر پارک گاردن گلو دبی مجاز است.

قانون سوم: اجازه همراه داشتن هرگونه نوشیدنی و خوراکی با خود جهت ورود به محوطه پارک گاردن گلو دبی را ندارید.

قانون چهارم: حتما به قوانین و مقررات درج شده بر روی تابلوهای هدایت توجه و از آنان پیروی کنید تا مورد تذکر و حتی اخراج از سوی کارکنان مجموعه نشوید.

قانون پنجم: پارک گاردن گلو دبی فاقد هرگونه مسئولیتی در قبال گم شدن اشیا و وسایل شخصی شما در طول زمان بازدید است.

قانون ششم: گاردن گلو حق دارد در هر شرایط زمانی به جهت رعایت اصول امنیتی درب های ورود پارک را بصورت کوتاه مدت و بلند مدت بسته و مجموعه را تعطیل نماید.

قانون هفتم: تیم اجرایی و امنیتی گاردن گلو دبی حق دارند در صورت مراجعه اشخاصی با هویت مجهول که سبب به خطر افتادن امنیت دیگران می شوند، از ورود آنان جلوگیری بعمل آورند.

معرفی بخش های گوناگون گاردن گلو دبی

پارک یخی (Ice Park)

پارک یخی در مجموعه گاردن گلو از تعداد بیشماری مجسمه یخی تشکیل شده که هر یک از آن ها حاصل دست 150 هنرمند با سلیقه با ملیت های مختلف از اقصی نقاط دنیا هستند. این بخش از وسیع ترین باغ نور دنیا عمدتا دمایی بین 7 تا 8 درجه زیر صفر داشته و قطعا در آب و هوای گرم و خشک شهر دبی، بازدید از آن لذتی مضاعف دارد. تمام مجسمه های یخی موجود در این قسمت از مجموعه با چیزی نزدیک به 5000 تن یخ ساخته شده اند!

پارک دایناسورها (Dinosaur Park)

یکی از تکه های همیشه شلوغ Dubai Garden Glow، پارک دایناسورها است که در آن سعی شده ربات هایی را همچون دایناسورهای حقیقی ایجاد کرد تا مخاطب در هر سن و سالی هم که باشد لااقل برای دقایقی حس واقعی بودن این دایناسورها را به خود القا کند. دایناسورهای ساخته شده در Dubai Garden Glow به حدی شبیه به نمونه های واقعی خود هستند که اگر با خود کودکی به همراه دارید، توصیه می کنیم حواستان خیلی به او باشد تا دچار ترس و اضطراب نشود. در این پارک شما می توانید آزادانه تا نزدیکی های ربات ها جلو بروید و از نزدیک شاهد هنرنمایی سازندگان این گونه از ربات های جانوری باشید. ناگفته نماند در این بخش از مجموعه گاردن گلو، سعی شده تا به جنبه های آموزشی نیز پرداخته شود و با ارائه اطلاعاتی در مورد 34 نوع دایناسور و نشان دادن 120 دایناسور کوچک و بزرگ به مخاطبان، آنان را با این جانوران غول پیکر بیش از پیش آشنا کرد. در پارک دایناسورها دو ساختمان آزمایشگاهی و موزه ای نیز قرار داشته که در اولی شما می توانید با اطلاعات مفیدی در مورد زندگی دایناسورها روبرو شوید و در دومی اسکلت های شبیه سازی شده از بدن گونه های مختلف دایناسورها را تماشا کنید.

دنیای رنگارنگ (Colorful World)

در این بخش از گاردن گلو دبی شما در کنار سطح های بزرگ و رنگین با پایکوبی نور و همچنین لیزرهای قدرتمندی روبرو می شوید که گویی در حال رنگ کردن آسمان تاریک شب برای حاضران هستند. ناگفته نماند جذابیت های این قسمت از پارک تنها با فرا رسیدن شب به چشم می آیند.

هشتگ دبی من (#MyDubai)

این بخش از Dubai Garden Glow مربوط به یک عبارت تیتر شده در دنیای مجازی با عنوان #دوبی-من است که داستان آن برمی شود به سال 2014 میلادی که مسئولان شهری دبی تصمیم دریافتد با راه اندازی چنین کمپینی در اصل نام دبی را در شبکه های اجتماعی و مجازی بر سر زبان ها بیندازند و از تمام اهالی شهر خود نیز خواستند تا تصاویر و فیلم های خود را با همین مضمون در اکانت های مجازیشان منتشر نمایند. حال با ساخت گاردن گلو دبی شما می توانید در بخش مربوط به هشتگ دبی من حاضر شوید و در کنار همین عبارت به زبان انگلیس از خود و دیگر دوستانتان عکاسی کنید و تصاویر سلفی و غیر سلفیتان را در شبکه های مجازی مورد نظرتان انتشار دهید.

جنگل خرسند (Happy Forest)

جنگل خرسند یک بخش رنگارنگ دیگر در گاردن گلو دبی است که در آن تمام مجسمه های نورآرایی شده از جمله درختان و جانوران گوناگون با ظاهری شاد و پر نور از شما استقبال می نمایند و به همین خاطر نام آن را جنگل خرسند گذاشته اند.

دنیای دریا (Sea World)

دنیای دریا در حقیقت یکی از نخستین پارک های موضوعی در کل کشور امارات است که اتفاقا از جمله اولین بخش های ساخته شده در گاردن گلو دبی نیز هست. در این قسمت از بزرگترین باغ نور دنیا شما می توانید با زندگی در حال جریان در زیر آب آشنایی پیدا نمایید و همچون دیگر بخش های Dubai Garden Glow، لحظات خوشی را سپری نمایید.

شب های جادویی (Magical Nights)

این بخش از گاردن گلو دبی در حقیقت قسمت تازه تاسیسی است که درست در ابتدای ورودی آن از تعدادی فانوس بزرگ و نورانی بهره برده شده و گردشگران پس از عبور از این فانوس ها با چشم اندازهای نورانی و زیبایی از مجسمه های طبیعی و حیوانات مختلف روبرو خواهند شد.

خیابان شادی (Happiness Street)

از انجایی که دبی همیشه در کورس رقابتی با دیگر کشورهای توسعه یافته دنیای است و در راستای تامین امکانات رفاهی و تفریحی مردم خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کند، سال گذشته اقدام به تغییر نام یکی از خیابان های نسبتا مهم و پر تردد خود به اسم خیابان شادی کرد تا سبب ترویج هرچه بیشتر خوشی و شادی میان ساکنین شود که البته این اقدام مسئولان شهری دبی خیلی در دنیا سروصدا به پا کرد. با تمام این ها، در گاردن گلو دبی نیز بخشی به همین نام ایجاد شده و در آن از مجسمه هایی خندان در کنار هم که مشغول پایکوبی و پایکوبی هستند، استفاده شد تا به درستی مضمون شادی به مخاطبان انتقال یابد.

پارک نور (Glow Park)

و اما بالاخره نوبت به اصلی ترین بخش گاردن گلو دبی یعنی پارک نور می رسد که متشکل از 5 بخش جذاب مختلف در محوطه مخصوص به خود است و بی تردید حضور و بازدید از تمامی این بخش ها سبب حیرت و لذت شما بصورت همزمان خواهد شد. در این قسمت شما در بخش های اول و دوم با تندیس های نورانی و مفهومی روبرو هستید که سعی در انتقال مفاهیم مثبت و مفیدی همچون توجه به حیات وحش، حفظ منابع انرژی، کاهش فراوری زباله و همچنین احترام بیشتر به زمین دارند. در بخش سوم تعدادی اشیای بزرگ جثه شما را دعوت به کنکاش در دنیای زیر آب می برند و در بخش چهارم از این قسمت نیز تجربه سافاری نور (Glowing Safari) که یک ماجراجویی متفاوت است، برایتان در نظر گرفته شد. در آخرین بخش شما با Art Park یا همان پارک هنر روبرو خواهید شد و در عین بازدید از آثار هنری نورانی شده، از نوای موسیقی ملایمی که در این قسمت پخش می شود، بهره می برید.

امکانات رفاهی موجود در گاردن گلو دبی

در Dubai Garden Glow امکانات رفاهی مختلفی نیز برای شما بازدیدنمایندگان و گردشگران عزیز در نظر گرفته شده که از جمله آن ها می توان به نیمکت های پارک، سرویس های بهداشتی، غرفه های اغذیه فروشی با تهیه و سرو انواع گوناگونی از غذاهای خوشمزه دنیا، زمین بازی بچه ها روبرو شد. ناگفته نماند در این مجموعه دیدنی امکانات متعدد دیگری نیز در نظر گرفته شده که ما به معرفی اساسی ترین ها برایتان پرداخته ایم.

نکاتی پیرامون بازدید از گاردن گلو دبی

بهتر است جهت تهیه نمودن بلیت ورود به پهناورترین باغ نور دنیا بصورت آنلاین و به وسیله اینترنت اقدام کنید و حتی المقدور از مراجعه حضوری جهت دریافت بلیت پرهیز نمایید. با توجه به وسعت زیاد و وجود قسمت های مختلف و دیدنی در Dubai Garden Glow، توصیه می کنیم حتما از کفش هایی مناسب پیاده روی استفاده نمایید، زیرا اجازه استفاده از اسکیت، اسکوتر و یا حتی دوچرخه در این مجموعه را نخواهید داشت. اگر با هدف عکاسی و دریافت تصاویری خارق العاده از این جاذبه نورانی و جذاب راهی شهر دبی شده اید، از قلم نیاندازید که حتما با خود یک سه پایه و دوربین همراه داشته باشید. چنانچه در کنار خانواده و بخصوص بچه ها خردسال خود از این باغ بزرگ نورانی بازدید بعمل خواهید آورد، پیشنهاد می شود قبل از تاریکی هوا در بخش پارک دایناسورهای این مجموعه حاضر شوید تا بچه هاتان دچار ترس و اضطراب از دیدن ربات های دایناسوری در این بخش مجموعه نشوند. با توجه به در نظر دریافت غرفه های اغذیه فروشی متعدد در اقصی نقاط گاردن گلو دبی، بهتر است شما مقداری خوراکی مورد نیازتان را پیش از وارد شدن به محوطه مجموعه خریداری نمایید تا چنانچه با صف های طولانی در مقابل اغذیه فروشی های این مکان روبرو شدید، بتوانید گرسنگی خود را برطرف کنید. با اینکه حمل بسیاری از وسایل چرخی به داخل گاردن گلو ممنوع اعلام شد، اما شما می توانید در صورت همراه داشتن نوزاد، کالسکه مخصوص به آن را نیز با خود به همراه داشته باشید تا هنگام تردد با مشکل خاصی رو به رو نگردید. درهای ورود به Dubai Garden Glow از بعدازظهر به بعد جهت بازدید عموم گردشگران عزیز باز خواهد شد و بهتر است چنانچه در فصل زمستان به دبی سفر نموده اید، حتما با خود البسه ای گرم همراه داشته باشید.

راهنمای راستا منتهی به گاردن گلو دبی + جزئیات خرید بلیت

در مورد موقعیت گاردن گلو باید بدانید که این مکان جذاب درست در داخل پارک زبیل و در حدفاصل 11 کیلومتری از مرکز شهر دبی جای دارد که برای رفتن به سوی آن می توانید از اتوبوس های ایستگاه های 27، 29، 55 و همچنین 61 استفاده کنید و در صورت تمایل از تاکسی های حمل و نقل عمومی شهر دبی برای این منظور بهره گیری نمایید و به محض سوار شدن، مقصد خود را به راننده اعلام فرمایید. گردشگران راهی سفر به دبی باید بدانند که هزینه استفاده از تاکسی ها نزدیک به 12 درهم امارات است که با توجه به طی کردن هر کیلومتر، چیزی در حدود 2 درهم نیز به مبلغ کلی کرایه شما افزوده خواهد شد. همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم، بهتر است بلیت ورود به مجموعه گاردن گلو دبی را بصورت آنلاین تهیه نمایید. یادتان باشد مبلغ پرداختی شما جهت خرید بلیت این مجموعه شامل 5٪ مالیات هست. با خرید بلیت اصلی گادرن گلو شما می توانید بدون پرداخت های جانبی از تمام قسمت های موجود بازدید بعمل آورید. ناگفته نماند طبق مقررات تصویب شده از سوی تیم مدیریتی این مجموعه، باجه بلیت فروشی گاردن گلو می تواند در هر زمان و با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی فعالیت بلیت فروشی خود را کنسل کند و با توجه به این موضوع دیگر امکان ورود برای هیچ گردشگری وجود ندارد. در ادامه ضروری است بدانید که بلیت های خریداری شده چه بصورت آنلاین و چه بصورت حضوری، فاقد قابلیت پس دادن هستند و از تاریخ انقضای محدودی نیز برخوردارند که بر روی بلیت ها درج شد. اگر از بن های تخفیفاتی جهت تهیه بلیت های گاردن گلو دبی بهره مند هستید، تنها در صورت حضور فیزیکی پشت باجه بلیت فروشی این مجموعه می توانید از درصد تخفیف خود استفاده نمایید و در خرید آنلاین هیچگونه تخفیفی شامل حال شما نخواهد شد. بزرگترین باغ نور دنیا تنها در چند ماه محدود آماده استقبال و پذیرایی از شما گردشگران بوده که برای این منظور بهتر است به وسیله سامانه اینترنتی مربوط به گاردن گلو دبی، اطلاعات لازم را کسب نمایید. بلیت های این جاذبه گردشگری در 2 نوع کلی ارائه می شوند که شامل بلیت بزرگسالان جهت بازدید از پارک یخی به مبلغ 45 درهم امارات و بلیت بزرگسالان جهت بازدید از پارک دایناسورها، پارک هنر و همچنین پارک نور به مبلغ 65 درهم می شوند. از قلم نیفتد که تهیه و رزرو بلیت برای بچه ها کمتر از 3 سال کاملا رایگان خواهد بود.

کلام آخر

بازدید از گاردن گلو دبی می تواند برای هر گردشگری به منظره بازدید از سه جاذبه مهم و برجسته دیگر در شهر دبی نیز بوده که در حدفاصل ناچیزی از این پارک بزرگ نورانی قرار گرفته اند و عبارتند از: در فاصله 4.4 کیلومتری از این باغ نورانی مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)، در فاصله 2.6 کیلومتری از آن دبی فریم (Dubai Frame) و در حدفاصل 2.2 کیلومتر از گاردن گلو، پارک زبیل (Zabeel Park). ساعت بازگشایی درهای ورود به گاردن گلو در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 16 تا 23 و در روزهای آدینه نیز از ساعت 16 الی 24 هست. گفتنی است باجه های بلیت فروشی این مجموعه در روزهای شنبه تا پنجشنبه تا ساعت 22:15 و روزهای آدینه تا ساعت 23 فعال هستند.

آدرس گاردن گلو دبی: امارات متحده عربی - دبی - جاده شیخ زاید - ورودی 6 و 7 پارک زبیل

منبع: همگردی
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 984

به "گاردن گلو دبی؛ زیبایی خیره کننده در سرزمینی شیخ نشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردن گلو دبی؛ زیبایی خیره کننده در سرزمینی شیخ نشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید