بافت تاریخی از پرداخت هزینه پارکینگ به شهرداری معاف شود

به گزارش کشتی کروز، ایسنا/ براساس سخنان رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان یزد، بافت تاریخی از پرداخت هزینه پارکینگ به شهرداری معاف شود.

بافت تاریخی از پرداخت هزینه پارکینگ به شهرداری معاف شود

اصغرآقا نبیل در پیش جلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور جمعی از فعالان جهانگردی استان ضمن بیان اینکه شهرداری و شورا باید نسبت به شهر جهانی دلسوزانه تر عمل کنند، اظهار کرد: متاسفانه سودی که شهرداری ها در قبال تغییر کاربری ها دریافت می کنند، از بانک ها هم بیشتر است در حالیکه تغییر کاربری در دل بافت تاریخی و در سطح ملی باید با نگاهی تشویقی با هدف حفظ این ارزش ها همراه باشد.

وی افزود: زمانیکه بخشی از بافت قدیم که همواره در گذشته مورد تهدید جوامع محلی بوده با تغییر کاربری تبدیل به فضایی اقتصادی و فرهنگی می شود، باید در قبال آن به شهرداری عوارض پرداخت کنیم، از طرفی شهرداری برای کاربری های متعدد هزینه پارکینگ هم دریافت می کند در حالیکه عملا میراث فرهنگی اجازه تخریب بافت تاریخی برای ایجاد پارکینگ را نمی دهد، پس چرا باید هزینه آن از طریق شهرداری دریافت شود؟ لذا بهترین اقدام در این خصوص معافیت بافت تاریخی از پرداخت هزینه پارکینگ از طریق شهرداری است.

نبیل با بیان اینکه قوانینی جهت حفظ بافت های تاریخی وجود دارد، شرح داد: هرچند شورای حمایت از بافت های تاریخی وجود دارد ولی همین قوانین هم می تواند بافت تاریخی یزد را در کشور سرآمد کند.

ویزای رایگان ایران برای بازدیدنمایندگان اکسپو

سید محسن حاجی سعید، رئیس کانون راهنمایان جهانگردی کشور و عضو هیات مدیره انجمن راهنمایان جهانگردی یزد با اشاره به نمایشگاه جهانی اکسپو در دبی شرح داد: فرصت این رویداد از کف رفته و تنها یک غرفه برای کشور وجود دارد که از این فضا هم نمیتوان بهره چندانی برد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی جهت ایجاد مشوق جهت بهره گیری گرشگری از این نمایشگاه، پیشنهاد اعطای ویزای رایگان به مراجعه کنندگان غرفه کشورمان را مطرح و شرح داد: هرچند در طراحی غرفه کشورمان خطاهایی انجام گرفت، اما باید بدنبال راهکارهایی برای جذب جهانگرد باشیم و بتوانیم افراد را تشویق کنیم تا برای دیدن کشورمان بیایند.

این فعال جهانگردی با اشاره به این که اعطای روزانه 200 ویزای رایگان می تواند تاثیر مثبتی را در جهانگردی کشورمان به همراه داشته باشد، گفت: باید وزارت خارجه هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که بافت تاریخی از مدیریت شهری فاصله گرفته، گفت: باید در جلساتی به این موضوع پرداخته شود، چرا که باید به همه تعهدات خود در قبال یونسکو عمل کنیم.

حاجی سعید با بیان اینکه باید برای بافت تاریخی شهر هم مشوق های اقتصادی منظور شود، بر لزوم آینده نگری نسبت به آینده یزد و بافت تاریخی تاکید کرد.

در خاتمه این جلسه پیشنهادات مورد بحث و بررسی جهت تصویب در نشست شورای گفت وگو گردآوری شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2035

به "بافت تاریخی از پرداخت هزینه پارکینگ به شهرداری معاف شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی از پرداخت هزینه پارکینگ به شهرداری معاف شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید