بازی Donut County؛ حفره ای که همه چیز را می بلعد

به گزارش کشتی کروز، بازی Donut County از آن دسته عناوینی بود که اول برای کامپیوتر عرضه شد و بعد در دو مرحله، ابتدا برای کاربران iOS و سپس اندروید هم در دسترس نهاده شد. شاید با خواندن تیتر این مطلب به یاد بازی معروف Hole.io افتاده باشید که حق هم دارید چون با اقتباس و الهام از بازی Donut County ساخته شده، ساختار نسبتا مشابهی دارد و کمی هم معروف تر است اما بازی Donut County حرف بیشتری برای گفتن دارد.

بازی Donut County؛ حفره ای که همه چیز را می بلعد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،در بازی Donut County شما کنترل یک حفره کوچک را در دست دارید که اجسام اطرافش را می بلعد اما این حفره تا همواره کوچک نمی ماند و با هر جسمی که می بلعد عظیم تر می گردد تا جایی که می تواند خانه ها و کوه ها را هم ببلعد ولی این سرانجام ماجرا نیست و بازی به همینجا ختم نمی گردد بلکه داستان جالبی هم برای تعریف کردن هم دارد که به عقیده من عظیم ترین نقطه قوت این بازی نسبت به بازی های مشابه است و باعث می گردد که صرفا با یک گیم پلی یکنواخت و تکراری روبرو نباشیم.

بخش داستانی بازی در شهری اتفاق می افتد که راکن ها اداره اش می نمایند و پر از حفره هایی است که اجسام را می بلعند. در همین بین بازی ما را با راکنی به اسم BK آشنا می نماید که شغلش دلیوری دونات است اما او پایش را فراتر می گذارد و کم کم خانه ها و دوستانش را هم داخل این حفره می اندازد تا در ازای آن جایزه دریافت کند تا این که یک روز خودش هم داخل این حفره می افتد و با افرادی دیدار می نماید که قبلا داخل حفره افتاده اند و حالا 999 پا زیر زمین زندگی می نمایند.

شرح بیشتری درباره بخش داستانی نمی دهم که بخش جذاب آن اسپویل نگردد اما باید منتظر داستانی باشید که با یاری دیالوگ ها روایت می گردد و طنزی هم در آن نهفته است که تاثیرگذاری اش را بیشتر می نماید.

برای این که اجسام توسط حفره مذکور بلعیده شوند باید منطق و استراتژی را به کار بگیرید و این چیزی بود که توجه من را جلب کرد چون معمولا در این نوع بازی های پازلی چنین چیزی نمی بینیم. منظورم از منطق و استراتژی صرفا این نیست که کوشش کنید تا حفره عظیم تر گردد بلکه باید شکل اجسام و نقطه ثقل آن ها را در نظر بگیرید و حفره را در موقعیتی قرار بدهید که جسم تعادلش را از دست بدهد و داخلش بیفتد. با توجه به این که بازی هیچ کنترل یا گزینه خاصی برای جلو بردن گیم پلی ندارد و فقط به لمس ساده احتیاج دارد، طراحی هوشمندانه پازل ها بیشتر هم به چشم می آید.

مدت زمان گیم پلی بازی کوتاه است و حدودا دو ساعت زمان می برد تا تمام مراحل را پشت سر بگذارید اما لذتی که آخرین مرحله بازی و باس فایت جذابش دارد تا مدت ها با شما باقی می ماند. در کل می توان گفت که بازی Donut County ارزش امتحان کردن را دارد چون علاوه بر سرگرم نماینده بودن، کیفیت ساخت مناسب، طراحی بصری چشم نواز و جلوه های صوتی جذاب ، داستان جالبی هم دارد که میخواهد به ما بیاموزد که هرچقدر هم سخت باشد باید کوشش کنیم تا دست روی انتخاب درست بگذاریم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1599

به "بازی Donut County؛ حفره ای که همه چیز را می بلعد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Donut County؛ حفره ای که همه چیز را می بلعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید