بازسازی مهدیه عابدزاده مشهد بر اساس ارزش های فرهنگی تاریخی انجام می گردد

به گزارش کشتی کروز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در طراحی مهدیه مرحوم عابدزاده توسط جامعه المصطفی بازنگری مجدد صورت گرفت و ارزش های فرهنگی، تاریخی و معماری مهدیه عابدزاده عین به عین ساخته می گردد.

بازسازی مهدیه عابدزاده مشهد بر اساس ارزش های فرهنگی تاریخی انجام می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز پنج شنبه دوم مرداد ماه 1399 با بیان این مطلب اضافه نمود: کار که از سوی کارفرما به مشاور جدید سپرده شد، مشاور نیز دقیقاً طبق خواسته های مصوب میراث فرهنگی و بر اساس معیارها و انتظارات موجود و قوانینی که در گذشته نیز به شهرداری ارائه شده بود، کار را انجام داد.

او ادامه داد: طرح توسط مشاور در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی ارائه و نواقص جزئی آن اعلام و رفع شد، در حال حاضر نقشه ها کامل است، مشکل خاصی در کار وجود ندارد و نقشه ها نهایی شده و مورد تأیید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تآکید کرد: در بازسازی عین به عین مهدیه مرحوم عابدزاده تمام کوشش اجرا شده تا آنچه از ارزش های گذشته این بنا در اذهان مانده بود، دوباره تداعی گردد، این مجموعه دقیقاً با همان مصالح و بر اساس شواهد و مستندات موجود، بازسازی خواهد شد.

او یادآور شد: برای بازسازی مهدیه، طرح های متعددی تهیه شده بود که مورد نظر میراث فرهنگی نبود، در نتیجه جامعه المصطفی مشاورهای طرح را تغییر داد. در طراحی جدید که با کاربری آموزشی است، مشاور به لحاظ معماری تمهیداتی اتخاذ نموده تا ساخت و ساز در ساختمان پشت مهدیه، (منزل مرحوم عابدزاده) خط آسمان ساختمان مهدیه را مخدوش نکند و به منظر آن آسیب نرساند.

مهدیه عابدزاده، یکی از بناهای فرهنگی و جزئی از هویت فرهنگی و انقلابی شهر مشهد است. این بنا به عنوان مکان رویداد تاریخی در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1208

به "بازسازی مهدیه عابدزاده مشهد بر اساس ارزش های فرهنگی تاریخی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی مهدیه عابدزاده مشهد بر اساس ارزش های فرهنگی تاریخی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید