ایران از سوئیس و کانادا پیشی گرفت ، دندانپزشکی ایران در سکوی 12 دنیا

به گزارش کشتی کروز، دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: در حوزه علوم دندانپزشکی، ایران در سال 2015 میلادی با دو پله صعود و با پیشی دریافت از سوئیس و کانادا به رتبه 12 جهان رسید.

ایران از سوئیس و کانادا پیشی گرفت ، دندانپزشکی ایران در سکوی 12 دنیا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش سلامت خبرنگاران، سعید عسگری - دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت با تبریک کسب رتبه دوازدهم جهان در حوزه علوم دندانپزشکی توسط کشورمان در سال 2015 میلادی، از پیشی دریافت از دو کشور سوئیس و کانادا اطلاع داد.

وی با اشاره به اینکه داده های موجود در سایت SJR نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا، برزیل، انگلستان و هند به عنوان چهار کشور صدرنشین، هر یک پیروز به فراوری بیش از یک هزار مقاله در حوزه علوم دندانپزشکی شدند، اظهار کرد: ایران با فراوری 305 مقاله در سال 2015 پس از کشور اسپانیا و کره جنوبی با بیش از چهارصد مقاله قرار گرفته است.

عسگری اضافه کرد: گرچه رتبه کشور در کل علوم فراوری شده در دو سال 2014 و 2015 به صورت ثابت در مقام شانزدهم باقیمانده و تغییری پیدا ننموده است اما علوم دندانپزشکی در همین بازه های زمانی موقعیت ممتازتری را برای کشور ایجاد نموده است.

به گزارش وزارت بهداشت، دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت اضافه کرد : خوشبختانه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از نظر کل فراوریات علمی در منطقه خاورمیانه با اختلاف کمی از کشور ترکیه، مقام اول را به خود اختصاص داده است، اما در رشته های پزشکی و دندانپزشکی پس از کشور ترکیه قرار گرفته است.

عسگری با اشاره به اینکه کشور ترکیه از نظر تعداد مقالات فراوری شده در این دو رشته فاصله قابل توجهی با کشورمان دارد، بر ضرورت توجه ویژه مسئولین حوزه پژوهش و محققین به این موضوع تأکید کرد و گفت که در جهت حصول به اهداف مشخص شده در سند چشم انداز بیست ساله، ضروری است تا سیاستگذاری های ویژه ای توسط تمامی مسئولین مرتبط، برای ایجاد شرایط لازم برای افزایش چشمگیر فراوریات علمی و کسب مقام اول منطقه در این دو رشته صورت پذیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 470

به "ایران از سوئیس و کانادا پیشی گرفت ، دندانپزشکی ایران در سکوی 12 دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از سوئیس و کانادا پیشی گرفت ، دندانپزشکی ایران در سکوی 12 دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید