اولین نشست علمی سیمنار علمی نوآوری، کارآفرینی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود

به گزارش کشتی کروز، اولین نشست علمی سیمنار علمی نوآوری، کارآفرینی با رویکرد کارآفرینی نوآورانه، به همت دانشگاه صنعتی اصفهان، 28 اردیبهشت برگزار می شود.

اولین نشست علمی سیمنار علمی نوآوری، کارآفرینی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، ستاد برگزاری سال علوم پایه دانشگاه صنعتی اصفهان، اولین سلسله از نشست های علمی خود را با برگزاری سمینار علمی نوآوری، کارآفرینی با رویکرد کارآفرینی نوآورانه روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه ساعت 19:30 به صورت برخط برگزار می کند.

مجید سلامت، دبیر علمی ستاد برگزاری سال علوم پایه در دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این رویداد گفت: کارآفرینی نوآورانه محصول فرایند نوآوری، اکوسیستم کارآفرینی و توجه به فرایند توسعه تکنولوژی است.

استادیار دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزاری این سمینار را با حضور چهره های مطرح علم و فناوری فرصتی برای بررسی نمونه هایی از دستاورد های به روز فن آوری و توجه به فرایند توسعه تکنولوژی دانست.

سلامت در رابطه با تشکیل ستاد برگزاری سال علوم پایه نیز توضیح داد و اضافه نمود: طبق مصوبه سازمان علمی و فرهنگی یونسکو، به منظور توجه به علوم پایه به عنوان مبنای اصلی توسعه و پیشرفت در کشورها، سال 2022 میلادی به عنوان سال جهانی بزرگداشت علوم پایه و توسعه پایدار نام گذاری شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه ستادی متشکل از برخی از دانشگاه های استان اصفهان در این حوزه تشکیل شده است اضافه نمود: به همین علت، دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه ارتقاء علوم پایه متشکل از جمعی از اساتید دانشکده های علوم پایه (ریاضی، شیمی و فیزیک) و جمعی از اساتید دانشکده های فنی دانشگاه صنعتی اصفهان را در دستور کار خود قرار داد. این کارگروه اهداف متعدد و والایی را مدنظر خود قرار داد که یکی از آنها، تشکیل گروهی برای تدوین و راه اندازی هدفمند فعالیت های بین رشته ای است.

وی اضافه نمود: از اهداف اصلی گروه فعالیت های بین رشته ای، می توان به استفاده از پتانسیل بالای دانشگاه صنعتی اصفهان که از ابتدای تاسیس از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار است، جهت تعریف، تدوین و تشکیل هدفمند رشته های بین رشته ای، تعریف و تدوین دروس و پروژه های مشترک بین دانشکده های مختلف و ... اشاره کرد.

سلامت برگزاری سخنرانی هایی که جنبه علمی داشته و مناسب عموم علاقه مندان است را راهکاری برای برقراری ارتباط دانشکده ها با یگدیگر دانست و ادامه داد: این سخنرانی ها می تواند جوابگوی سؤال همیشگی دانشجویان مبنی بر نیاز و اهمیت اخذ دروس از دانشکده های متفاوت باشد.

گفتنی است، این سخنرانی ها، در آخرین چهارشنبه هر ماه با حضور اساتید برجسته و متخصصین حوزه های مختلف علم و فناوری به دو صورت حضوری و مجازی (از طریق لینک https://nikan.iut.ac.ir/mul-dis-sem/?proto=true) برگزار شده و در پایان، فیلم هر سخنرانی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

در سمینار علمی کارآفرینی، نوآوری یحیی تابش، عضو هیئت علمی برجسته دانشگاه صنعتی شریف و دارنده مدال بین المللی اِردوش در سال 2010 از تجربیات و فعالیت های پژوهشی در زمینه روش های حل مسئله و یادگیری هوشمند، برای علاقه مندان می گوید.

همچنین محسن هجرتی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف، دکتری علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا (ایرواین)، دانشمند ارشد در پروژه خودرو های خودران در گوگل و دانشمند ارشد در شرکت داروسازی جِنتک در رابطه با تجربه راه اندازی استارت آپ ها سخنرانی می کند.

بهزاد طبیبیان، دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت، با دکتری هوش مصنوعی از انستیتو ماکس پلانک (آلمان) و بنیان گذار استارت آپ ریزنال در آلمان و سیلیکون ولی نیز در رابطه با دستاورد های تازه دنیای فناوری سخن می گوید.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب گاه این رویداد به نشانی https://sites.google.com/view/mul-dis-sem مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2270

به "اولین نشست علمی سیمنار علمی نوآوری، کارآفرینی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نشست علمی سیمنار علمی نوآوری، کارآفرینی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید