الجولانی اطلاعات شبه نظامیان خارجی را به غرب می فروشد

به گزارش کشتی کروز، بعضی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهة النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع آوری نموده و میخواهد آن را به دستگاه های اطلاعاتی غرب بفروشد.

الجولانی اطلاعات شبه نظامیان خارجی را به غرب می فروشد

به نقل از شبکه خبری المیادین، ابو محمد الجولانی، سرنموده تروریست های هیئت تحریر الشام (جبهة النصره سابق) که اخیرا رسوایی هایی از تشکیلات تروریستی تحت کنترلش از جمله شکنجه و قتل در زندان های این تشکیلات بر ملا شده، این بار با رسوایی بزرگی در مورد فروش اطلاعات شبه نظامیان خارجی حاضر در مناطق تحت نفوذش به غرب برای هدف قرار دادن آنها با جنگنده های ائتلاف روبرو است.

در مستندی که اخیرا از الجولانی همراه با مارک اسمیت، خبرنگار آمریکایی منتشر شده، کوشش او برای خوب جلوه دادن چهره تشکیلات متبوعش به غرب و تاکید دائم او بر اینکه این تشکیلات خطری برای غرب ایجاد نمی کند، کاملا هویدا بود.

جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در سوریه نیز در این مستند بر همین مطلب تاکید نموده و گفت: کانال های غیر مستقیمی که به وسیله نهادهای غیردولتی و یا اهالی رسانه با الجولانی وجود دارند، این پیغام را انتقال می دهند که الجولانی می خواهد دوست و نه تروریست باشد.

اظهارات جفری در این فیلم موجی از خشم را در میان نیروهای الجولانی ایجاد کرد و آنها این مطالب را خیانت به اعتقادات و اهداف فعالیت هایشان که در راستای خدمت به منافع شخصی الجولانی بود، دانستند. مخالفان الجولانی نیز بر اساس اظهارات نماینده سابق آمریکا مخالفت خود را با همکاری های الجولانی با غرب اعلام نموده و کوشش او برای نابودی تمامی مخالفانش با افشای اطلاعات آنها به دستگاه اطلاعات آمریکا و هدف قرار دادنشان در حملات جنگنده های ائتلاف را محکوم کردند، از جمله این مخالفت بعضی فرماندهان نیروهای الجولانی بودند که مخالفت خود را با سیاست های او در مدیریت مناطق تحت نفوذش و انحصار تصمیم ها در راستای منافع شخصی اش اعلام کردند.

بعضی فعالان در ادلب فاش کردند، الجولانی در رسوایی بزرگی اطلاعات شبه نظامیان خارجی تحت تعقیب ائتلاف ضد داعش را که در مناطق تحت نفوذش حضور دارند، به این ائتلاف فروخته است.

به گفته این منابع، هیئت تحریر الشام از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، تمامی شبه نظامیان خارجی در مناطق تحت کنترل خود در ادلب را مجبور نموده اسامی کامل و مناطقی را که در آنها حضور دارند به همراه تصاویر پرسنلی خود را ثبت نمایند.

منابع یاد شده افزودند: یک خودروی گشتی نیروهای الجولانی یک شبه نظامی قطری را بازداشت نموده و او را پس از دریافت اطلاعات کاملش و عکس برداری از او، آزاد کردند.

آراء مخالف با روینمودها و اقدامات الجولانی در مناطق تحت نفوذش افزایش یافته و مخالفان او از دیگر گروه ها خواستند با او پیش از آنکه جایگاهش را تثبیت نموده و اعتماد کشورهای غربی را به دست آورد، مقابله نمایند؛ چرا که ممکن است اقدامات و تصمیمات یک جانبه اش باعث نابودی دیگر گروه ها نیز شوند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1887

به "الجولانی اطلاعات شبه نظامیان خارجی را به غرب می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجولانی اطلاعات شبه نظامیان خارجی را به غرب می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید