افزایش عجیب آمار بچه ها چاق

به گزارش کشتی کروز، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد تعداد بچه هایی که در سن مدرسه اضافه وزن دارند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

افزایش عجیب آمار بچه ها چاق

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد تعداد بچه هایی که در سن مدرسه اضافه وزن دارند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

رسانه های محلی روز یکشنبه با استناد به گزارشی که اخیراً توسط مؤسسه بهداشت منتشر شد، خاطرنشان کردند: به دلیل تغییر اوقات فراغت و عادت های غذایی، تعداد بچه ها دارای اضافه وزن و چاق در مدرسه در لیتوانی رو به افزایش است.

براساس داده های این موسسه، در سال 2018، 21.6 درصد از بچه ها در سن 7 تا 17 سالگی اضافه وزن داشتند که 1.6 درصد بیشتر از دو سال قبل است.

کاستیتیس اسمیتگلساس، استاد دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی نأکید می کند: تغییر سبک زندگی مردم و خانه نشینی بچه ها و استفاده هرچه بیشتر از موبایل و مصرف فست فودها به میزان قابل توجهی در چاقی بچه ها تأثیر گذاشته است.

براساس این گزارش، 66.4 درصد از بچه ها در سال 2018 از وزن طبیعی برخوردار بودند، در حالی که 15.4 درصد افراد دارای اضافه وزن و 6.2 درصد چاق بودند. تعداد بچه ها چاق نیز در سال 2018 به 12 درصد افزایش یافته است، در حالی که در سال 2016 نیز به 11.4 درصد رسیده بود.

براساس ارزیابی های گروه بین المللی چاقی (IOTF)، برآوردهای شاخص توده بدنی دانش آموزان مدارس (BMI) از آستانه BMI تنظیم شده برای سن و جنس بچه ها محاسبه شد.

انستیتوی بهداشت یک مؤسسه ایالتی لیتوانیایی تحت وزارت بهداشت وظایف ایالتی را در زمینه های مختلف بهداشت عمومی مانند تهیه اطلاعات بهداشتی، انجام تحقیقات درمورد موضوعات بهداشت عمومی و عوامل مرتبط با کار انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 877

به "افزایش عجیب آمار بچه ها چاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عجیب آمار بچه ها چاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید