افزایش جرائم در شیکاگو آمریکا

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران- با کاهش 20درصدی نیروی پلیس و مقاومت افسران پلیس شیکاگو در برابر واکسیناسیون اجباری کرونا، جرائم در این شهر فرایند صعودی به خود گرفتند.

افزایش جرائم در شیکاگو آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، بازهم شیکاگو هفته خشن دیگری را هم پشت سر گذاشت. این گزارش می افزاید مقدار ارتکاب جرائم در شیکاگو همزمان با مقاومت افسران پلیس این شهر در برابر واکسیناسیون اجباری کرونا، افزایش یافته است. در انتها هفته گذشته دست کم چهار نفر در این شهر کشته شدند و 21 نفر دیگر هدف اصابت گلوله قرار گرفتند. در میان افرادی که مورد اصابت گلوله قرار گرفتنه اند ، سه کودک دیده می شوند. عوامل مختلفی در افزایش جرائم نقش دارند از جمله اختلافات درباره اجباری بودن واکسیناسیون، احساسات ضد پلیسی در سراسر کشور، و بعلاوه کمبود نیروی پلیس باعث شده است که جرائم در این شهر فرایند صعودی داشته باشد.

برایان هاپکینز رئیس شورای شهر شیکاگو درباره آخرین شرایط اختلافات بین شهرداری شیکاگو و اداره پلیس گفت: هم اکنون اختلاف شخصی شدیدی بین دفتر شهردار و اداره پلیس در جریان است. به همین دلیل است که ما شاهد مقاومت شدید اداره پلیس هستیم و آنها پاسخ ما را نمی دهند که آیا واکسن زده اند یا خیر؟ به نظر من این سئوال بسیار منطقی است، اما واکنش اداره پلیس واکنشی سرکشانه بوده است. آنها حتی نمی خواهند در این باره حرف بزنند و بگویند که آیا قصد دارند واکسن بزنند یا خیر؟ بخش زیادی از این مسائل ناشی از اختلافات شخصی بین شهردار شیکاگو و اداره پلیس است. شهردار و اداره پلیس بر سر مسائل متفاوتی اختلاف دارند.

وی ادامه داد: اکنون نیروی پلیس حدود 20 درصد کاهش یافته است. ما حدود 13500 افسر پلیس داشتیم، ولی الان حدود 11 هزار و 500 مامور در اختیار داریم و با کمبود نیرو روبرو هستیم. وقتی این کمبود نیرو را در کنار احتمال کناره گیری یا توقف فعالیت بعضی از ماموران پلیس در نظر می گیریم باعث تشدید کمبود نیرو خواهد شد. برایان هاپکینز اضافه کرد:ما شب گذشته شاهد تیراندازی به سمت دو مامور پلیس بودیم که تیر ها به هدف اصابت نکردند. اما نشان دهنده شرایط خطرناکی است که ماموران با آن روبرو هستند.

بنیاد ملی ورزش تیراندازی آمریکا برآورد نموده است که فروش سلاح گرم در فاصله ماه های مارس تا ژوئیه امسال به 8.5 میلیون قبضه سلاح رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 94 درصد افزایش یافته است. لازم به ذکر است بسیاری از مردم امسال برای نخستین بار اقدام به خرید سلاح گرم نموده اند. تحلیلگران بر این باورند که دومین جنگ داخلی به شکل خشونت بروز نخواهد کرد بلکه بیشتر به جنگی نامتقارن و غیرمتعارف شباهت خواهد داشت؛ به شکل درگیری های ایدئولوژیکی و با استفاده از ابزار و ادوات دیجیتالی.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2049

به "افزایش جرائم در شیکاگو آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جرائم در شیکاگو آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید