اسکلت 6 میلیون دلاری

به گزارش کشتی کروز، یک اسکلت دایناسور تیرانوسوروس رکس، موجودی که 67 میلیون سال پیش روی زمین زندگی می کرد، در حراجی ای که روز سه شنبه 18 آوریل در زوریخ برگزار گردید به قیمت 5.5 میلیون فرانک سوئیس معادل 6.13 میلیون دلار به فروش رسید.

اسکلت 6 میلیون دلاری

این اسکلت که با نام TRX-293 Trinity حراج شد، 3.9 متر ارتفاع و 11.6 متر طول دارد و سومین اسکلت دایناسور تی رکس به شمار می رود که تا به امروز به مزایده گذاشته شده است. این اسکلت بعلاوه نخستین تی رکس است که در یک حراجی واقع در اروپا ارائه شده است.

به گفته مسؤولان حراجی، این اسکلت Trinity (سه گانه) نام دارد؛ چراکه با استفاده از استخوان های سه دایناسور ساخته شده که همگی در ایالات متحده آمریکا کشف شده اند. بقیه نام این اسکلت نیز برگرفته از 293 استخوان تشکیل دهنده آن است.

یک خریدار درحالی این اسکلت را به قیمت 5.5 میلیون فرانک خریداری کرد که پیش تر ارزش تقریبی آن بین 5 تا 8 میلیون فرانک سوئیس برآورد شده بود. این نخستین باری بود که یک اسکلت کامل تی رکس با وجود چنین کیفیت فوق العاده ای در یک حراجی اروپایی به مزایده گذاشته شد. نیمی از اسکلت های این تی رکس از استخوان های واقعی و باقی آن با استفاده از استخوان های مصنوعی تشکیل شده است.

دو تی رکس که در آمریکای شمالی کشف شدند و به نام های سو و استن شناخته می شوند به ترتیب در سال 1997 و 2020 به قیمت 8.4 و 31.8 میلیون دلار فروخته شدند.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2423

به "اسکلت 6 میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکلت 6 میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید