شروع مانور نظامی آمریکا و فیلیپین علی رغم هشدارهای چین

به گزارش کشتی کروز، نیروهای نظامی آمریکا و فیلیپین امروز دوشنبه در حالی مانور مشترک خود را شروع کردند که چین نسبت به دخالت نیروهای خارجی در تنش مربوط به مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین هشدار داده است.

شروع مانور نظامی آمریکا و فیلیپین علی رغم هشدارهای چین

با قیمت تور چین مرداد 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که تنش بین آمریکا و چین بر سر دریای جنوبی چین و ادعاهای مطرح شده از سوی پکن در این منطقه به شدت بالا گرفته است، نیروهای نظامی آمریکا و فیلیپین مانور نظامی مشترک را برگزار نموده اند.

خبرگزاری شینهوای چین نسبت به برگزاری این مانور نظامی 11 روزه هشدار داده است. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا میخواهد هفته آینده برای نظارت بر اجرای این مانور به فیلیپین سفر کند.

حدود 5 هزار نظامی آمریکایی و 4 هزار سرباز فیلیپینی و 80 سرباز استرالیایی در این مانور شرکت نموده اند.

خبرگزاری شینهوا به شدت از اقدامات فیلیپین در همکاری با نیروهای خارجی در دریای جنوبی چین انتقاد نموده است. هفته گذشته نیز یک فروند زیردریایی ژاپنی از فیلیپین دیدن نموده است.

این خبرگزاری چینی اضافه کرد: یک کشور بزرگ با منافع مهم در آسیا یعنی آمریکا، باید در ابتدا اهداف خود در راهبرد آسیایی اش را به طور شفاف اعلام کند.

تحولات دریای جنوبی چین در شرایطی است که یک منبع مطلع گفته است: نیروی دریایی آمریکا میخواهد ماموریت گشت زنی دیگری را در نزدیکی جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین طی اوایل آوریل انجام دهد.

2 ماموریت قبلی گشت زنی ناوهای آمریکایی در دریای جنوبی چین با مخالفت شدید پکن روبرو شده است.

آمریکا پیش از این نیز به بهانه تضمین آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین، ماموریت های گشت زنی را در منطقه انجام داده است.

مقام های آمریکایی بارها تاکید نموده اند که به ماموریت های گشت زنی در اطراف جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین ادامه خواهند داد. آمریکا اعلام نموده است که در مناقشات مربوط به دریای جنوبی چین، طرف هیچ کشوری را نمی گیرد ولی می خواهد آزادی دریانوردی در این منطقه را تضمین کند.

مقام های آمریکایی نگران آن هستند که رای دادگاه بین المللی که قرار است طی هفته های آینده در مورد شکایت فیلیپین علیه چین بر سر ادعاهای دریای جنوبی چین صادر شود، موجب شود تا پکن منطقه ممنوعه هوایی را در دریای جنوبی چین اعلام کند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 860

به "شروع مانور نظامی آمریکا و فیلیپین علی رغم هشدارهای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مانور نظامی آمریکا و فیلیپین علی رغم هشدارهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید